Inlägg från: Anonym (Ointresserad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ointresserad)

Män som stalkar en

Anonym (Frida) skrev 2025-08-13 16:02:01 följande:
    Ok. Om någon vägrar lämna din lägenhet ska du såklart polisanmäla det. Var extremt tydlig med att du inte vill att han kommer hem till dig mer och nappa inte på hans försök att ta kontakt. Byt lås om du har möjlighet. Om det går att installera hemlarm är det en idé.
    Det här var många år sedan. Ogillade hans sätt att jämt klistra sig fast på mig så blev arg till slut. Hade då sagt flera gånger att jag 1 vill ha egentid 2 måste få ha min kropp ifred 3 inte Vill flytta ihop med honom.

Att det ska krävas för att få ut honom är för mig en gåta.

frågan är varför man behöver tala om samma grej till män 1 miljon gånger utan att de fattar vinken. Tycker jag är tydlig ändå. Enda jag inte gör är att säga varför jag ogillar dem. Det ska inte vara nödvändigt tycker jag
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (xxx) skrev 2025-08-13 16:34:10 följande:
    Fast han i inlägg 71 var hemma hos dig. Så du bjuder visst hem män. 
    ?Bjuda hem män?. alltså vi hade en relation. men jag ville inte mer.
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2025-08-13 14:46:00 följande:
    Det är nog samma problem som med alla dessa kvinnor som håller på med att stalka.
    Och vilka gör det? Tycker man bara hör om män som gör det
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (Frida) skrev 2025-08-13 18:58:59 följande:
    Kvinnor stalkar i alla högsta grad. Jonna Henningsson och Christine Schürrer är kvinnor som stalkade sina offer innan de mördade dem. Fiona Harvey är rätt välkänd nu efter Netflix-serien Baby Reindeer. Taube hade någon stalker, han också.

Nu är detta kända exempel eftersom de fått stor uppmärksamhet, men det finns såklart fler exempel som inte talas så mycket om.
    Jo absolut, det finns gravt psykiskt störda människor där ute. Men det har jag inte sagt att dessa män är direkt. bara att de inte lämnar mig ifred. Män blir helt besatta av kvinnor
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (Gapig Arab) skrev 2025-08-14 13:25:20 följande:

Ibland hjälper det att tjata 

Tjata att man inte vill?

ja min papa gick alltid att tjata igenom. Inte min mama
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (T) skrev 2025-08-14 14:20:25 följande:
    Att tjata är inte stalking. För jag hoppas att du inte stalkar dem du vill lära känna närmare? I så fall är det bara hemskt.
    Det är lite stalkingaktigt. Jag upplever alla män som tjatiga. 
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (Bronson) skrev 2025-08-15 16:46:15 följande:

Om inget annat hjälper så kanske man ska släppa fram sina allra lägsta instinkter och leja någon som sprayar hans hus, skär sönder hans bildäck, lägger bajs i brevlådan och kastar sönder några fönster. Om det inte heller hjälper: Misshandel.

Förlåt mig Gud, men jag blir så jävla arg.

Det är i mina ögon lika illa som att inte låta någon vara
  • Anonym (Ointresserad)

Ärligt talat har jag svårt att tro att den här mannen någonsin kommer lämna mig ifred. Om man inte tycker om någon, och är ointresserad av att ha att göra med den personen, varför kan de inte bara gå vidare med sitt istället?

• Anonym (Ointresserad)
    Anonym (T) skrev 2025-08-19 08:29:24 följande:

Rent psykologiskt är det ofta en sjuk inställning av en person som inte har något riktigt viktigt i sitt liv. Inte någon ordentlig djup vänskap, en nära relation till en närstående eller djupare intressen som tar mycket tid och engagemang. Tom, och med en sjuk hjärna.

I något fall kan det vara instrumentellt, stalkern vill försätta personen i obalans av någon anledning i ett visst praktiskt syfte, men då vet du inte vem den som t.ex. skickar hotfulla brev är. Kan bero på konkurrens på jobbet t.ex. Personen är helt anonym.

Psykologiskt så får stalkern näring av att du blir besvärad, reagerar starkt osv. Det blir en kick att ha makt att försätta dig i ett obehagligt psykiskt tillständ. Det är målet. 

Så föd inte monstret genom dina reaktioner, så om det är möjligt reagera så lite du kan. Skäller du ut vederbörande så har han uppnått sitt mål, fått dig i känslomässig obalans. 

Men det klart om han ringer på mitt i natten eller håller på och ringer dig oupphörligt. Går i vägen för dig ute på stan eller gör något annat fysiskt, så är det enda att göra att dokunentera beteendet på olika sött, med tidpunkt och vad som hände. Kanske foto. Och sedan polisanmäla.

Den här är uppenbarligen en covert narcissist. Han är mytoman och blir dumpad av andra tjejer också för att han är besvärlig. Han började med att anklaga mig för att försöka bli med barn med honom. Det försökte jag INTE!!! Jag har barn så det räcker, ska inte ha fler! Och det var också vad jag sa till honom - väldigt klart och tydligt. Men han utgivck ifrån att jag ljög och försökte manipulera honom på något sätt. Det säger väldigt mycket om honom som person, anser jag.

en sjuk människa som inte kan acceptera att man inte vill ha honom
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (T) skrev 2025-08-19 15:18:54 följande:
    En konstig, eventuellt psykiskt sjuk och kanske lite paranoid person, tror att människor är ute efter att lura honom.

Jag hoppas att du hittar ett sätt att hantera detta så att det inte blir värre! Försök att inte ge feedback till honom på något sätt. Han kan då bli mer enträgen först, men när ingenv espons kommer finns det ingen belöning som föder mer av det beteendet.

Först driver han kvinnor ifrån sig, sedan börjar han förfölja dem!
    Ja jag tycker det är jättekonstigt! Jag skulle aldrig göra en sådan sak. Bara ragga upp första bästa snubbe, som har varit väldigt tydlig med att han inte vill ha barn, och försöka få ett barn ur honom i alla fall. Det låter som ett helt psycho beteende! Ska jag få barn så krävs det noggrann planering. Blev inte med barn lätt när mitt barn kom till. Det krävdes vissa åtgärder. Jag var då i 20-årsåldern. 12 år senare hade det blivit mycket svårare att få barn, om jag nu hade velat det. Och självklart vill jag inte ha ett barn så långt efter att jag fick mitt första. Man har redan passerat småbarnsåren. och jag har aldrig drömt om ett till. Var väldigt övertydlig med det.

det måste alltså vara en väldigt psykiskt störd människa som tror så här om andra. Och som alla vet så beter man sig själv som man misstänker om andra. Jag hade ingen aning om detta. Han sa ingenting. Sjuka idiot.

när man sedan är klar och tydlig med att han får be om ursäkt om man ska fortsätta ha någon kontakt - då totalvägrar han och börjar stalka mig överallt. Jag var för andra gången väldigt tydlig om vilka premisser som gällde, men han vägrade gå med på det. att han sedan förväntar sig att jag skulle gå med på att träffa honom är helt bortom mitt förstånd.

att någon vägrar be om ursäkt för sina uppenbart kassa beteenden är absolut inte ett gott tecken. Det är barnsligt och tyder på narcissism.
Svar på tråden Män som stalkar en