Anonym (T) skrev 2025-08-19 15:18:54 följande:
En konstig, eventuellt psykiskt sjuk och kanske lite paranoid person, tror att människor är ute efter att lura honom.
Jag hoppas att du hittar ett sätt att hantera detta så att det inte blir värre! Försök att inte ge feedback till honom på något sätt. Han kan då bli mer enträgen först, men när ingenv espons kommer finns det ingen belöning som föder mer av det beteendet.
Först driver han kvinnor ifrån sig, sedan börjar han förfölja dem!
Ja jag tycker det är jättekonstigt! Jag skulle aldrig göra en sådan sak. Bara ragga upp första bästa snubbe, som har varit väldigt tydlig med att han inte vill ha barn, och försöka få ett barn ur honom i alla fall. Det låter som ett helt psycho beteende! Ska jag få barn så krävs det noggrann planering. Blev inte med barn lätt när mitt barn kom till. Det krävdes vissa åtgärder. Jag var då i 20-årsåldern. 12 år senare hade det blivit mycket svårare att få barn, om jag nu hade velat det. Och självklart vill jag inte ha ett barn så långt efter att jag fick mitt första. Man har redan passerat småbarnsåren. och jag har aldrig drömt om ett till. Var väldigt övertydlig med det.
det måste alltså vara en väldigt psykiskt störd människa som tror så här om andra. Och som alla vet så beter man sig själv som man misstänker om andra. Jag hade ingen aning om detta. Han sa ingenting. Sjuka idiot.
när man sedan är klar och tydlig med att han får be om ursäkt om man ska fortsätta ha någon kontakt - då totalvägrar han och börjar stalka mig överallt. Jag var för andra gången väldigt tydlig om vilka premisser som gällde, men han vägrade gå med på det. att han sedan förväntar sig att jag skulle gå med på att träffa honom är helt bortom mitt förstånd.
att någon vägrar be om ursäkt för sina uppenbart kassa beteenden är absolut inte ett gott tecken. Det är barnsligt och tyder på narcissism.