Inlägg från: Anonym (Ointresserad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ointresserad)

Män som stalkar en

Anonym (T) skrev 2025-08-19 20:10:28 följande:
    Ja, det är konstigt! På flera sätt. 

Tycker att du ska berätta vad som har hänt för några av dina nära vänner, dels för att få stöd men också för att slippa vara ensam med det här. Ifall du behöver sova över hos någon annan någon gång.
    om han nu läser här så kan han ställa sig frågan:
    om han själv varit tjej, hade han blivit ihop med den här snubben själv? Svaret är troligen nej, han hade velat ha en bättre kille än så här.
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (T) skrev 2025-08-20 13:16:54 följande:

Ja precis!

Han lät, en för mig helt okänd, människa ringa upp mig bara för att berätta att han träffade någon annan. Jag svarade gång på gång:
    -vad bra, då kan han sluta störa mig hela tiden.

det här är ju inte ett normalt beteende. vem 17 gör så??? som sagt, han verkar vara en väldigt störd människa.

jag bryr mig inte ett skit om han träffar någon annan liksom. Det måste ju vara en ganska dissocierad käring som ständigt söker sig till dåliga män, som väljer honom. Det finns ju sådana Naiva kvinnor, som sedan sitter och grinar över att de alltid dras till emotionellt otillgängliga män.

själv hade jag inte träffat någon på 8 år, och hoppar knappast in i det ena nya förhållandet efter det andra. Hade jag ens varit intresserad av ett förhållande med någon har jag lite högre krav än så här faktiskt.
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (Ointresserad) skrev 2025-08-20 13:32:55 följande:
    Han lät, en för mig helt okänd, människa ringa upp mig bara för att berätta att han träffade någon annan. Jag svarade gång på gång:
    -vad bra, då kan han sluta störa mig hela tiden.

det här är ju inte ett normalt beteende. vem 17 gör så??? som sagt, han verkar vara en väldigt störd människa.

jag bryr mig inte ett skit om han träffar någon annan liksom. Det måste ju vara en ganska dissocierad käring som ständigt söker sig till dåliga män, som väljer honom. Det finns ju sådana Naiva kvinnor, som sedan sitter och grinar över att de alltid dras till emotionellt otillgängliga män.

själv hade jag inte träffat någon på 8 år, och hoppar knappast in i det ena nya förhållandet efter det andra. Hade jag ens varit intresserad av ett förhållande med någon har jag lite högre krav än så här faktiskt.
    Kan tillägga: han har inte slutat störa mig för det. *åh vilken bra kille som sitter i en relation men uppenbarligen sitter och tänker på någon annan*
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (T) skrev 2025-08-20 18:11:40 följande:
    Ja han verkar inte ha mycket koll alls. Han vill förmodligen störa och straffa dig för att du inte vill vara tillsammams med honom. Målet är att få dig upprörd.

Om du blir intresserad av att dejta så finns Mötesplatsen.se. Den uppfattar jag som seriös.
    Nej det har jag ingen lust med, av skälen jag nämnde tidigare.
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (2 olika fel) skrev 2025-08-20 18:36:51 följande:

Det är (vad jag hört på en föreläsning) 2 olika skäl/fel som leder till samma beteende.

Det ena är en fixering vid den han (eller hon) stalkar.

Det andra är ett kränkt narcissistiskt ego. Personen som stalkas är egentligen inte så viktig för stalkern, det är att man har blivit ratad och för att läka egot behöver man upprättelse. En narcissists ego är väldigt stort, men också väldigt skört.

Jag tror på kränkt narcissistiskt ego. Det är vad jag har misstänkt hela tiden. Han betyder ingenting för mig heller. Är enbart jobbig, och jag kan knappast betyda något för honom heller.

så det här med barn-grejen kvittar ju egentligen. det kränkte mig, men sättet han tacklade det på var en fet indikator på att något är fel. Han har inga förpliktelser mot mig, hette det, då jag ville ha en ursäkt för hans dumma anklagelse.

att ha haft barn har för mig varit ett känsligt moment. Det har visat sig att jag har haft högfungerande autism, och att då ha varit helt ensamstående med ett barn har defintivt haft sina utmaningar. Och att man då säger en sak om mig träffar hårt. Jag är fullkomligt avskräckt av tanken på att få barn, har därför till varje pris undvikit att träffa någon ny. Så kommer han efter 8 år men en så dum anklagelse

• Anonym (Ointresserad)

Och han säger att HAN blev butthurt. Höjden av narcissism!

• Anonym (Ointresserad)
    Anonym (T) skrev 2025-08-20 22:22:18 följande:
    Ja han är knas!

Läste att narcissister ofta tror att andra är förälskade i dem. För att de tycker själva att de är så fantastiska personer....
    Ja, och fortfarande kan han ställa sig frågan: hade han varit tjej, hade han velat ha en kille som han är?

att inte ens kunna be om ursäkt när man har anklagat någon helt oskyldigt är inte ett gott tecken oavsett. har man betett sig dåligt får man stå för det också. Visserligen gjorde han det ett år senare. från att fullkomligt vägra. Men efter det skrev han något barnsligt och pissigt igen. Minns inte exakt vad. Och bryr mig inte direkt heller.

Ang stalkande är det inte heller ett gott tecken. Han tror att jag vill ha hans uppmärksamhet, när jag i själva verket bara vill bli av med honom.
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (T) skrev 2025-08-20 22:22:18 följande:
    Ja han är knas!

Läste att narcissister ofta tror att andra är förälskade i dem. För att de tycker själva att de är så fantastiska personer....
    Ja, och fortfarande kan han ställa sig frågan: hade han varit tjej, hade han velat ha en kille som han är?

att inte ens kunna be om ursäkt när man har anklagat någon helt oskyldigt är inte ett gott tecken oavsett. har man betett sig dåligt får man stå för det också. Visserligen gjorde han det ett år senare. från att fullkomligt vägra. Men efter det skrev han något barnsligt och pissigt igen. Minns inte exakt vad. Och bryr mig inte direkt heller.

Ang stalkande är det inte heller ett gott tecken. Han tror att jag vill ha hans uppmärksamhet, när jag i själva verket bara vill bli av med honom.
  • Anonym (Ointresserad)

Det här är helt sjukt vad ett enkelt litet avvisande har lett till. Han, eller hans kompis möjligtvis, sitter och loggar in på min Instagram, min kamera osv osv. Det finns inget intressant att se. Uppenbarligen krävs hackeråtgärder för detta.

kan inte förstå vad problemet är. han fick ett klart och tydligt ultimatum. Be om ursäkt så kan jag tänka mig att börja om från början. om inte så skiter jag i det. Han valde att inte ta det. han valde sin egna väg. Och detta ska resultera i allt det här? Han sitter uppenbarligen och söker på mig på Instagram för att han ska dyka upp i kontaktfältet.

han lämnar mig inte ifred heller. uppenbarligen

• Anonym (Ointresserad)
    Anonym (T) skrev 2025-08-27 19:35:24 följande:
    Ge honom ingen feedback, så får man hoppas att han tröttnar. En del människor är verkligen konstiga, han känner sig antagligen kränkt och vill hämnas. 

Han kunde ha använt sin energi på något mer positivt tycker man, för honom själv också. 
    Men jösses! Hur klarar man inte av att bli lite kränkt?! Det blev jag också. Gick vidare för länge sedan. Självklart förstår alla vettiga att jag inte ska ha fler barn, med tanke på min situation och allt. (Är redan ensamstående med en, och det räcker ju med det.)
  • Anonym (Ointresserad)

Känns faktiskt lite omanligt att man inte kan ta något och gå vidare. Och barnsligt.

• Anonym (Ointresserad)

Han visar många tecken på att inte vara riktigt frisk. Men en sak han verkar runka extra mycket till är att läsa in helt fel grejer. och han ger sig inte.

har aldrig haft en relation för att jag aldrig har träffat någon. Men enligt honom har jag ändå lyckats bli bränd  av någon. nej jag hade väl aldrig låtit någon annan få mig att känna så? eller skapa en rädslor som har sedan lever som slav under. Varför skulle jag det, haha. Är inre intresserad eller öppen för det alls bara. Jag vill ha min tid för mig själv, inte bli konstant uppehållen eller fasthållen av någon. det här har han tolkat med orden:
    -du vill vara ensam för att du är rädd för att bli övergiven.

hur är det ens möjligt att läsa in sådana tolkningar? Förnekar han på det riktigt eller fattar han inte?

han tror också att alla tjejer har blivit svikna, ledsna, sårade, lurade, playade, utnyttjade osv osv osv. kan ju bara tala för mig själv men känner inte alls igen det där personligen.

enda gemensamma nämnaren är ju han här.

jag kan bara inte förstå varför han är så besatt av att jag måste vara bränd. Och varför han hittar på att jag är rädd för att vara ensam. Vad är problemet med att inte vara det?

han är ju korkad som inte förstår hur det går till för normala människor. 

• Anonym (Ointresserad)

Han vrekar njuta av tanken ser jag det som. Men tyvärr har det aldrig hänt att jag har blivit bränd av någon. Och hade det hänt hade jag aldrig låtit någon ta den platsen i mitt hjärta. Att älta är inte min grej.

han har även anklagat mig för att jag ska vara klängig. Inte för att jag var der på honom. men kommer bli på nästa kille.

Har jag aldrig varit!!! Jag är väldigt stel helt ärligt, skulle aldrig falla mig in att bete mig så.
    -nä men när du var yngre.
    jag var likadan som jag är nu. Dvs reserverad. 

varför påstår man sådan här skit? Är det för att få mig att framstå som en jobbig tjej inför andra?

han är betydligt mer besvärlig än det här kan jag säga. allr han levererar är floskler. Och han Har gjort ganska genomskinliga försök i perioder.

• Anonym (Ointresserad)
    Anonym skrev 2025-09-08 19:27:20 följande:
    Han säger så för att han är störd och vill framstå som den bättre av er. Han är förmodligen lite mytoman också.
    Ta han för vad han är: en störd individ.
    Läs inte hans meddelanden, svara aldrig på samtal-bara stäng av ljudet och låt det ringa.
    En sån där människa tar även ett bortklickande av hans samtal eller att du öppnat ett mail utan att svara som välkommen respons från din sida. Ge honom ingenting. Då kommer han att tröttna.

Prata inte ens om honom med vänner som känner er båda. Säg bara att du är inte intresserad av att höra om den personen. Så finns inget du sagt att säga vidare till honom.

Han är mytoman, det har jag märkt ända sedan från början. dock gällde det bara oviktiga saker då, så det var väl skit samma. Men man fattade att han ljög.

han har slutat skriva nu. Hans kompis sitter bara och eldar på genom att ljuga ihop att jag har barndomstrauman. borderline. daddy issues. har träffar massa bad boys och allt vad det nu är. Jag vet ju att de läser här så, så här är det:

Jag har inga trauman, ingen psykisk ohälsa what so ever. Detta kan ingen annan försöka intala mig heller. jag är väldigt introvert som en del av min personlighet bara. det är inga skador, som ni är besatta av att tro.

har aldrig manipulerat, gaslightat eller lovebombat någon: är gärna ensam, har varit i många år nu. avskyr att bli uppmärksammad. med det sagt kan vi avskriva mig både som borderline och narcissist. (är man narcissist brukar man väl dra borderlinekortet, och projicera sin narcissism  på andra, så innan den kommer också.).

det Här är ju 100% nacissistiska drag.

och jag Har ju aldrig haft någon riktig relation. Så jag har aldrig blivit dumpad, eller fått mitt hjärta krossat. inga bad boys heller! har adrig blivit ledsen över en kille. Hade detta hänt; mitt liv hade gått vidare. så är jag som person

Det är ju tydligen den här lilla detaljen som retar upp er mest av allt. varför njuter man av tanken att andra har blivit svikna tidigare???

sök hjälp ditt jävla psycho. och man behöver inte sitta och bli förbnnad på någon som aldrig har varit med om det. eller sitt och runka åt ord som: traumaband. och era manipulationsmetoder. Hur knäppa är ni egentliten? Det är väl självklart att jag aldrig skulle gå med på att ge en sådan här kille en chans och börja träffas igen! hoppas jag att man kan förstå själv

lämna mig ifred nu. tack

• Anonym (Ointresserad)
    Mayjel skrev 2025-09-08 19:49:40 följande:
    Verkar inte funka för mig iallafall. Jag har en stalker här på forumet som hotat mig, trakasserat och använt massa fula ord gentemot mig. 

Har själv märkt att om jag tar ett uppehåll här på Familjeliv en dag eller två så upptäcker jag, vid inloggning igen, att han skrivit elakt om mig igen och skapat trådar där han utger sig för att vara jag. 

Så i mitt fall så verkar det provocera stalkern ännu mer att man inte svarar eller deltar i trådar på ett par dagar. 

Stalking verkar inte heller tas på allvar, iallafall inte härinne, då det går timmar utan att moderatorerna ingriper.

Kan man möjligen polisanmäla detta? Personen påstår att han letat upp min IP-adress och att han nu "vet var du bor". Jag upplever detta som ett reellt hot.
    könner du honom irl?
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym skrev 2025-09-08 19:27:20 följande:
    Han säger så för att han är störd och vill framstå som den bättre av er. Han är förmodligen lite mytoman också.
    Ta han för vad han är: en störd individ.
    Läs inte hans meddelanden, svara aldrig på samtal-bara stäng av ljudet och låt det ringa.
    En sån där människa tar även ett bortklickande av hans samtal eller att du öppnat ett mail utan att svara som välkommen respons från din sida. Ge honom ingenting. Då kommer han att tröttna.

Prata inte ens om honom med vänner som känner er båda. Säg bara att du är inte intresserad av att höra om den personen. Så finns inget du sagt att säga vidare till honom.

Nä det finns ju inget att hämta från mig heller. Trodde faktiskt han hade förstått det själv vid det här laget, eftersom jag har anmält skit som:
    -ni borde träffas
    -om du har mitt numner kan du ju ringa till mig
    osv.

det är mycket som skrivs som är menat som smutskastning mot mig ocskå. Då kan man absolut inte förvänta sig att jag är positivt inställd till det!!! Och sedan alla knäppa inlägg som avslöjar honom på FB. det var många som skrev till mig redan för länge sedan att han verkade vara narcissist. a jo.

• Anonym (Ointresserad)
    Mayjel skrev 2025-09-09 02:05:56 följande:
    Ärligt talat så vet jag inte längre. Det finns en person som förföljt mig från ett annat forum och hit till Familjeliv. Vi har tidigare pratat i mobil och PM men aldrig officiellt träffats i riktiga livet, även om jag sett honom. Han har citerat saker som vi sagt i mobil i inlägg på Familjeliv så jag vet till 100% att han skrivit till mig här på forumet.

Om det inte är han som trakasserat mig härinne med hot och okvädningsord så har jag isåfall två stalkers efter mig. Vem det än är så påstår han sig veta exakt var jag bor. Den förstnämnda personen vet sen tidigare min adress då jag berättat mitt namn för honom på sms. Det hela låter lite rörigt kanske men så är det.
    Aha vad sjukt. Finns många konton som används för att trigga till avstängning också.

tror alla har ip i Göteborg 🤣
  • Anonym (Ointresserad)
    Mayjel skrev 2025-09-09 02:41:44 följande:
    Var fick du Göteborg ifrån? 
    Det är där stortrollet sitter. verkar ha någon mental störning
  • Anonym (Ointresserad)
    Anonym (T) skrev 2025-09-09 08:22:54 följande:

Män med autiskiska drag, ska det stå.alltså!

Asberger och liknande. Men absolut inte alla sådana män, men att det är lite vanligare bland dem. 

Autism är han för känslosam för att ha. En man ska inte vara så där känslosam ????. narcissism ja definitivt. hittar honom på Flashback där han hette Stalkerdelux, skriva i saker om narcissiater. T ex att man har ett ansvar själv att inte ha med dem att göra. jo tack, men när de springer efter en blir det lite svårare. Det är inte normalt att komma till ens jobb, eller att be någon ringa för att säga att han har skaffat en tjej. Det där var var det mest onormala jag någonsin har varit med om! Jag bryr mig inte ett skit om han träffar någon, och han ska inte bry sig ett skit om jag träffar någon Heller. man undrar ju lite vem som vill ha det här förvuxna barnet bara. Herpes har han också usch!

jag blir väldigt förvånad över att han har haft en 13 år lång relation. det går ju inte ens att ha med honom att göra i 3 min.

och förhoppningsvis är det bara störda män som
    anklagar kvinnor för att försöka få barn med dem. jag vet att det finns kvinnor med sluga planer, men jag vill inte ens ha det!!!
Svar på tråden Män som stalkar en