• Anonym (Minien)

Ni som är i förhållande, har ni sex även när det är svajigt, stressigt osv?

Ni som är i förhållanden, har ni sex även när det är svajigt, stressigt osv? 

Min filosofi är att det blir ett sätt att bara ?släppa allt runtomkring? och under själva akten så släpper man och glömmer allt runtomkring och bara är med varandra i nuet, som att allt runtomkring försvinner. Vilket både är och blir avstressande, och hjälper till att  sänka ribban för samtal om det svajiga osv sedan. Dvs att man håller varandra nära psykiskt oxå. 

Hur tänker ni kring frågan?

• Svar på tråden Ni som är i förhållande, har ni sex även när det är svajigt, stressigt osv?
  • Anonym (Nej)

Typiskt manligt tankesätt som inte funkar på samma sätt för kvinnor.

Män behöver sex för att stressa ner. Kvinnor behöver stressa ner innan de kan uppskatta sex. Så nej, jag hade inte kunnat släppa allt som rean tyngde ner mig. Sånt behöver lösas innan man kan slappna av.

• Anonym (JJ)

Vi har inte sex så väldigt ofta överhuvudtaget nu eftersom vi har en bebis och en 3-åring.. Men jo vi brukar ha sex även när det är lite svajigt mellan oss eller när man är stressad över något. Vi har gått igenom några väldigt jobbiga saker förut och då hade vi ändå sex ibland iallafall. 

Men som sagt så är det verkligen inte så att vi har sex varje dag annars heller just nu, knappt en gång i veckan. Ibland några gånger i veckan men ibland kan det dröja flera veckor också.. så vet inte om jag är rätt person att svara haha. 

• Mkay

Kvinna här och håller med om att det inte är så man fungerar som kvinna. Har noll sexlust om det är svajigt mellan oss eller om det är stressigt, det blir inget under sådana perioder.

• Jimmy75

Lusten till sex är det absolut första som ryker när livets belastningar ökar.

• Anonym (Big D)
    Jimmy75 skrev 2025-08-13 01:12:42 följande:

Lusten till sex är det absolut första som ryker när livets belastningar ökar.

Du måste vara en kvinna med manligt nick så som du svarar i alla trådar. 
  • Jimmy75
    Anonym (Big D) skrev 2025-08-13 01:32:15 följande:
    Du måste vara en kvinna med manligt nick så som du svarar i alla trådar. 
    Eftersom alla män är på ett vis och alla kvinnor på ett vis?
  • Smecker
    Anonym (Nej) skrev 2025-08-13 00:27:25 följande:

Typiskt manligt tankesätt som inte funkar på samma sätt för kvinnor.

Män behöver sex för att stressa ner. Kvinnor behöver stressa ner innan de kan uppskatta sex. Så nej, jag hade inte kunnat släppa allt som rean tyngde ner mig. Sånt behöver lösas innan man kan slappna av.

Vill ändå påminna om att män och kvinnor är grupper som består av individer, och att det därför finns rätt stora variationer inom grupperna. Det finns gott om män som inte har någon lust till sex om livet är stressigt eller relationen knakar, det finns gott om kvinnor som använder sex som ett sätt att stressa ner och släppa spänningar.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Konstaterar)

Nej, min man kan inte ha sex om vi är osams och han är arg/ledsen mycket längre än jag, alltid.

När jag är glad igen efter 10 minuter (mindre tjafs) så kan det ta honom 3-6 timmar att hitta sitt humör igen.

• Smecker

För att svara på TS:

Både jag och min fru kan ta initiativ till sex när vi är stressade eller behöver släppa på spänningar. Det är förmodligen en av anledningarna till att det funkar så bra mellan oss och att vi nästintill aldrig har konflikter utan kan prata oss igenom allt, att vi fungerar ungefär på samma sätt i sådana situationer. Det blir liksom inga slitningar där som det skulle blivit om vi fungerat på olika sätt.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Ni som är i förhållande, har ni sex även när det är svajigt, stressigt osv?