Inlägg från: Goneril |Visa alla inlägg
  • Goneril

Han värkar inte brt sig.

Anonym (Fred) skrev 2025-08-14 13:19:40 följande:
    Äh jag får stroke av att läsa texten. Bad Ai att översätta:

Jag vill framföra en reflektion kring en upplevelse som nyligen inträffade, även om jag är osäker på om det är av intresse. Min son, som har flera diagnoser, besökte nyligen tandläkaren tillsammans med min make. Tandläkaren var informerad om en av diagnoserna, medan den andra, som fastställdes i år, inte tycktes ha registrerats eller beaktats.

Det framstår som att tandläkaren varken minns eller tillmäter denna information tillräcklig betydelse för att kunna bemöta patienten på ett professionellt sätt. Detta medför frustration då det tycks falla på vår familj att säkerställa att relevant information kommuniceras. Jag stod tillgänglig för eventuella frågor, endast ett telefonsamtal bort, men upplevde ändå att kommunikationen brast.

Syftet med denna redogörelse är att ventilera en situation som jag upplevde problematisk och där bristande uppmärksamhet på patientens individuella behov blev tydlig.

Man får tacka AI; problemet åskådliggjordes. TS Är alltså missnöjd med tandläkaren, han borde enligt hennes förmenande ha noterat att sonen har en diagnos, ytterligare en jämte den tidigare.                                                                                                                               Det kravet kan man inte rimligtvis ställa på en tandläkare. Han har många patienter och kan inte minnas var och en. Möjligtvis skulle han ha gjort en notering i sin patientjournal, men det kanske inte är kutym eller ens tillåtet, jag vet inte. Kanske någon som arbetar på en tandläkarmottagning vet.
Svar på tråden Han värkar inte brt sig.