• Elmas

Kostnad för larm?

Vi funderar på att byta ut vårt gamla larm som snart inte stöder dagens teknik.
    Är bara nyfiken vad ni betalar för era larm idag (startkostnad/månadskostnad) och om ni är nöjda/missnöjda? 
    Har mest tittat på de stora Verisure och Sector Alarm. Andra bra prisvärda tips?

• Svar på tråden Kostnad för larm?
  • Anonym (S)

Jag skulle ha köpt ett eget som larmar till min telefon om det händer något. Tycker inte det är värt de dyra priserna som är för att få ?hjälp? av någon annan. Flera bekanta som bor i mindre städer när larmet gått och dom då fått till svar ?vi har ingen bil i närheten att skicka? och ?bilarna är upptagna nu så vi kan inte skicka någon?. 

När vi köpte vårt hus fick vi erbjudande om att ta över Sector för ca 500kr i månaden. En kamera och sånna där grejer som larmar om fönster/dörrar öppnas två stycken. 

• Studentpappa

Brandlarm är väl det som är mest värt. Men om jag hade börjat om hade jag köpt ett eget och bara betalat för larmcentral. 

Minns inte vad i betalar men det är rätt dyrt, vi har två larm både garage och hus.

Ride it like you stole it
Svar på tråden Kostnad för larm?