Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Varför äter ni McDonalds? Är det inte dags att förbjuda skiten?

Anonym (Slappt) skrev 2025-08-14 17:57:57 följande:
    Exakt! Jag har alltid tyckt att deras hamburgare känns väldigt sladdriga och utan smak jämfört med andra kedjor. Och ja, det är nästan mer som snabb, tråkig barnmat än riktig mat ? trist att det får så stor spridning.
    Varför äter du snabbmatshamburgare om du tycker så illa om dem?

McD har mycket god glass :) och deras hamburgare kan ätas medan man kör till skillnad från många andra som bara slabbar ner hela armen och sätet.
  • Tow2Mater
    Anonym (Slappt) skrev 2025-08-14 20:30:48 följande:
    ?Och?? fungerar inte som ett argument eftersom det inte säger något alls. Vad var oklart?
    Det var inget argument, det var en fråga.

E-coli kan finnas i vad som helst.
  • Tow2Mater

Användande av som betydligt bättre alternativ kan tolkas som argumentativt (som motsats till neutralt tips) och kan för andra vara ett betydligt sämre alternativ vid resa. Alla har varken tid, ork, eller klädsel att ta en avvikare till en golfbanerestaurang. Det kan för en icke golfare dessutom känns olustigt och stressigt att dyka upp i en ovan miljö speciellt under resa där man kanske redan har andra stressmoment att handskas med.

Mentat skrev 2025-08-16 08:40:38 följande:

Fascinerande: I skrivande stund har alltså 3 personer ogillat mitt tips i inlägg #63. Finns det så inbitna die-hard-MacDonaldsfans att de inte kan tänka sig något annat eller hur förklarar man att tips om vägkrogar i Sverige kan vara stötande?

Mentat skrev 2025-08-15 13:11:53 följande:
    Om du reser med bil i Sverige föreslår jag ett i mitt tycke betydligt bättre alternativ: Sväng av vägen där det står skyltat till "Golfbana"! De har normalt sett restaurang, man behöver inte vara medlem i klubben för att besöka den och du får god mat i vacker miljö.
  • Tow2Mater
    Anonym (Fore) skrev 2025-08-16 12:49:22 följande:
    Du överdriver. Jag har besökt över 100 golfrestauranger i Sverige. Men skit i att åka dit. Normala människor kan ta åt sig ett tips utan att direkt beskriva varför de inte vill.
    Men nu undrades det ju över varför en del ger tummen ner till det sk tipset, och det var det jag addresserade, ät du där det passar dig.
  • Tow2Mater
    Anonym (Le) skrev 2025-08-16 12:54:16 följande:
    Även icke-golfare kan äta lunch på sådana ställen. Man behöver inte ha golfkläder.

Om man provar en gång så är det inte ovan miljö nästa gång. 

Naturligtvis åker man inte långa omvägar föt att äta där. 
    Med klädsel syftar jag dock inte på golfkläder, utan mer att man kanske inte vill dyka upp på sådana restauranger  i typ myskläder man tillbringat timmar i i bilar och kanske flyg innan det.
Svar på tråden Varför äter ni McDonalds? Är det inte dags att förbjuda skiten?