Anonym (Kvinnorvill) skrev 2025-08-17 14:01:31 följande:
Jag antar att du menar vad kvinnor vill ha hos män vid förhållanden.
Ganska gängse i dagsläget:
En självständig man som inte bara tänker på sex, som vet hur man bemöter och kommunicerar med kvinnor. Män som ser kvinnor som människor och inte objekt. Gärna ett känslomässigt djup, men inte för emotionell, då blir det omanligt.
Män som förstår att de kan ta initiativet till sex när relationen känns trygg, och inte backa bara för att han är osäker på om kvinnan vill eller inte. Har kvinnan accepterat honom som man känslorna är ömsesidiga, så är det inga problem.
Mannen har fast jobb, är inte bidragsberoende eller går på någon löjlig dagverksamhet, Samhall eller liknande, samt har ekonomi nog att kunna klara sig själv, oberoende av kvinnans ekonomi.
Han bjuder regelbundet ut kvinnan på restaurang och på resor på sommaren, utan att förvänta sig att kvinnan ska bidra ekonomiskt.
Han ska inte ha "bonnig" jargon med uttryck som "tummen ur arslet", "Ä huvet dumt får kroppen lida", Årdning å reda, löning på freda" och liknande slentrianmässiga uttryck. Inget lyssnande på Eddie Meduza eller annan obskyr musik.
Han ska klara att dricka måttligt, utan ett behov av att supa sig full. Klara att ta ETT glas vin till maten. Helst rökfri.
Kan bara utgå ifrån mig själv men stämmer inte överens med min bild alls