Inlägg från: Anonym (Searching) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Searching)

Vad vill kvinnor?

Jag vill ha en vuxen man, som tar ansvar för sig själv och sitt liv, precis som jag gör med mitt. (Dvs jag vill inte behöva vara mamma till min partner)
    Och som föregående skrivit, någon som kan hantera en stark kvinna
    Jag vill ha en man som respekterar mig och den jag ä. Givetvis ska det gå both ways. 
    Och gärna en man som jag både han ha djupa samtal med, samtidigt som han gärna får ha lite av barnasinnet kvar, så man kan ha lite bus och kul. 

• Anonym (Searching)
    Anonym (Norre) skrev 2025-08-15 17:55:13 följande:
    Om män ska kunna hantera en stark kvinna. Gäller även det omvända, att kvinnor ska kunna hantera en svag man?

Jag tycker det är en märklig fråga då jag inte det de som motsatsen till det jag säger. 

Det jag menar med det jag skrev är att jag inte vill behöva göra mig mindre än jag är för att en man inte ska känna sig hotad. 
    Och vad det gäller din fråga så skulle jag säga att det beror på vad du menar med en svag man. 

• Anonym (Searching)
    Anonym (Kvinnor) skrev 2025-08-17 14:37:57 följande:

Många kvinnor vill att männen måste göra mer vad kvinnorna vill på bekostnad av männen. 

Tex?
  • Anonym (Searching)
    Anonym (Kvinnorvill) skrev 2025-08-17 14:01:31 följande:

Jag antar att du menar vad kvinnor vill ha hos män vid förhållanden.

Ganska gängse i dagsläget:

En självständig man som inte bara tänker på sex, som vet hur man bemöter och kommunicerar med kvinnor. Män som ser kvinnor som människor och inte objekt. Gärna ett känslomässigt djup, men inte för emotionell, då blir det omanligt.

Män som förstår att de kan ta initiativet till sex när relationen känns trygg, och inte backa bara för att han är osäker på om kvinnan vill eller inte. Har kvinnan accepterat honom som man känslorna är ömsesidiga, så är det inga problem.

Mannen har fast jobb, är inte bidragsberoende eller går på någon löjlig dagverksamhet, Samhall eller liknande, samt har ekonomi nog att kunna klara sig själv, oberoende av kvinnans ekonomi.

Han bjuder regelbundet ut kvinnan på restaurang och på resor på sommaren, utan att förvänta sig att kvinnan ska bidra ekonomiskt.

Han ska inte ha "bonnig" jargon med uttryck som "tummen ur arslet", "Ä huvet dumt får kroppen lida", Årdning å reda, löning på freda" och liknande slentrianmässiga uttryck. Inget lyssnande på Eddie Meduza eller annan obskyr musik.

Han ska klara att dricka måttligt, utan ett behov av att supa sig full. Klara att ta ETT glas vin till maten. Helst rökfri.

Kan bara utgå ifrån mig själv men stämmer inte överens med min bild alls
  • Anonym (Searching)
    Anonym (Rurik) skrev 2025-08-17 17:09:59 följande:
    De lyckade få en kvinna, men insåg att med all drama, spel och den toxiska miljön med en kvinna som bara ser till sig själv och inte fattar att man är två i ett förhållande är det klokare att vara själv.
    Klarnar det något?

Fast då kanske det är samma som motsatsen här. Klart det finns kvinnor som håller på med sånt, men verkligen inte alla.
    Personligen vill jag verkligen inte ha massa drama eller spel. Avskyr när det ska hållas på så. Jag föredrar rak och öppen kommunikation, och ömsesidig respekt är ju nödvändigt för att kunna vara med någon. Annars så absolut, så är det bättre att vara själv. Därför jag är singel för tillfället. Har det jättebra själv 🙂

Svar på tråden Vad vill kvinnor?