Barnen bråkar varje gång vi åker iväg nånstans! Blir galen
Alltså JAG ORKAR INTE MER! Varje gång vi ska åka iväg nånstans ? oavsett om det är semester, utflykt eller ens bara till mormor ? så blir det samma jävla cirkus. 3-åringen och 7-åringen kan bråka om precis ALLT. Vem som ska sitta var i bilen, vem som fick ta med vilken leksak, vem som tittade på den andre på ?fel? sätt? jag är så fruktansvärt trött på att börja varenda resa med att sitta och medla i baksätet medan sambon försöker köra och jag själv får hjärtklappning.
Vi packar, planerar, fixar matsäck, tänker att NU ska vi ha det mysigt och skapa fina minnen? och sen tar det ungefär tre minuter innan första tjutet. Och det slutar inte. Små pikar, tjuvnyp, gnäll och skrik. Jag får inte ens tid att sitta och titta ut genom fönstret och låtsas att jag är en normal människa på väg på semester. Nej, istället sitter jag och vrålar ?KAN NI SLUTA?!? som nån galen högtalare.
Jag skojar inte när jag säger att jag ibland tänker: ?Varför ville jag ens ha barn?? Ja, jag älskar dem. Men herregud, jag ångrar nästan hela idén med att bli förälder när jag sitter där och inser att den här semestern också kommer vara mer bråk än mys. Och ja, jag är dessutom gravid med en tredje. Jag vet inte om jag ska skratta, gråta eller bara börja skriva testamente direkt. Vad är det för fel på mig? Hur ska jag överleva att åka någonstans med tre små människor som alla kommer vilja sitta på ?bästa platsen? i bilen och äta upp varandras snacks?
Jag är på riktigt nära att bara ställa in allting och stanna hemma. Vi kan sitta här, var och en i varsitt rum, och inte prata med varandra. Det hade nog varit mer semester för mig än den här jäkla karavanen av bråk som vi kallar familjeresa.