• Anonym (Vill)

Vill men vågar inte

Jag är snart 41 .jag har inte haft flera sexpartners pg mitt första förhållande började redan efter studenten och vi skildes för 2 år sen. 
    Jag vill inte ha en relation som de är just nu men skulle ändå vilja ha sex och närhet,  men jag har spärr där jag "inte vågar " ha sex med en främling. Så först måste jag ha känslor för personen och de tar ju tid , dejta ett tag innan jag ens tänker tanken av att ha sex.och de finns killar som ger upp då om jag inte vill ha sex på 3 dje dejten typ o de vill jag INTE . De kan ta mer än en månad. 
    Jag önskar helt enkelt att jag skulle klara av o ha en kk tills jag är redo för ett förhållande igen. De finns inga genvägar antar jag och jag vet inte varför jag inte kan även om jag egentligen vill. 
    Kanske nån sitter på tips hur jag kommer röver min rädsla.

• Svar på tråden Vill men vågar inte
  • Anonym (Andreas)

Jag tänker att du komplicerar det hela. 

Man får ha sex av vilken anledning som helst.. kåt är en känsla.. attraktion är en känsla. Det behöver inte vara krångligare än så.  Hittar du nån som får det att kittlas i magen av attraktion  eller helt enkelt gör dig kåt  av nån diffus anledning så ligg med honom.  

Krångla inte till det med dejting och känslor om det inte är  det du vill för då riskerar att bli förälskad i nån som inte alls har samma intentioner och du blir sårad. 

• Anonym (Demi)

Har du funderat på om det är så att det handlar om din sexuellt läggning snarare än en rädsla?
    Jag läste för något år sen om något som fick det att falla på plats för mig. 

Demisexuell är en sexuell läggning där en person endast upplever sexuell attraktion till någon efter att ha skapat ett starkt känslomässigt band med den personen. Det är en del av det asexuella spektrumet, där individer i allmänhet känner liten eller ingen sexuell attraktion

Något du känner igen dig i?
    För mig krävs det helt enkelt mer än kåthet och passion för att jag ska känna mig trygg nog för sex. 
    Har i min ungdom haft en del fylleupplevelser där jag ?gjorde som man borde? för det är så vanliga människor gör, men det var aldrig en trevlig upplevelse? Sen sluta jag upp med det. 

Och ja, även jag önskar att jag kunnat vara mer så, som du beskriver, men känner nog faktiskt att för min del hade det aldrig blivit bra, just pga det. 

Det jag däremot inte testat är om det kunnat funka om man utvecklat en vänskapsrelatio där man lägger till benefits sen. Men kanske värt att testa? 🤔 

• Anonym (Vill)
    Anonym (Demi) skrev 2025-08-15 21:02:03 följande:

Har du funderat på om det är så att det handlar om din sexuellt läggning snarare än en rädsla?
    Jag läste för något år sen om något som fick det att falla på plats för mig. 

Demisexuell är en sexuell läggning där en person endast upplever sexuell attraktion till någon efter att ha skapat ett starkt känslomässigt band med den personen. Det är en del av det asexuella spektrumet, där individer i allmänhet känner liten eller ingen sexuell attraktion

Något du känner igen dig i?
    För mig krävs det helt enkelt mer än kåthet och passion för att jag ska känna mig trygg nog för sex. 
    Har i min ungdom haft en del fylleupplevelser där jag ?gjorde som man borde? för det är så vanliga människor gör, men det var aldrig en trevlig upplevelse? Sen sluta jag upp med det. 

Och ja, även jag önskar att jag kunnat vara mer så, som du beskriver, men känner nog faktiskt att för min del hade det aldrig blivit bra, just pga det. 

Det jag däremot inte testat är om det kunnat funka om man utvecklat en vänskapsrelatio där man lägger till benefits sen. Men kanske värt att testa? 🤔 

Det kan stämma. Jag måste vara kär för att klara de . Jag kan tycka killen är attraktiv sexy osv men kan inte ligga för jag är inte kär/ älskar inte personen. Men jag vill inte ha en relation nu jag är såå skadad från förra .
  • Anonym (Nightstride)

Spara på det. Det blir ju desto härligare när vi väl hittar en kille du gillar och som du bara inte kan hålla dig borta från. När du når dit kommer allt främlingssex kännas bortkastat. 

• Anonym (Fläder)

Om du verkligen hade velat, så hade du vågat.

• HSOF
    Anonym (Andreas) skrev 2025-08-15 19:41:43 följande:

Jag tänker att du komplicerar det hela. 

Man får ha sex av vilken anledning som helst.. kåt är en känsla.. attraktion är en känsla. Det behöver inte vara krångligare än så.  Hittar du nån som får det att kittlas i magen av attraktion  eller helt enkelt gör dig kåt  av nån diffus anledning så ligg med honom.  

Krångla inte till det med dejting och känslor om det inte är  det du vill för då riskerar att bli förälskad i nån som inte alls har samma intentioner och du blir sårad. 

Kan inte mer än hålla med. Sex kan man ha med vem man vill och när man vill. Men det är väl en lite mer kvinnlig syn på det hela (generaliserar) att man måste ha känslor för personen man har sexuellt umgänge med.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Demi)
    Anonym (Vill) skrev 2025-08-15 21:45:21 följande:
    Det kan stämma. Jag måste vara kär för att klara de . Jag kan tycka killen är attraktiv sexy osv men kan inte ligga för jag är inte kär/ älskar inte personen. Men jag vill inte ha en relation nu jag är såå skadad från förra .

Men du, kan du inte göra så att du beskriver vad du är ute efter på en dejt/hoockup sida? Förklara att du letar efter en KK, men att du behöver tid på dig för att känna dig trygg med personen. 

Det är visserligen inte detsamma som kär, jag vet, men om det byggs Upp så kanske det fortfarande kan bli tillräckligt med trygghet och med attraktion för att du ska känna dig trygg med det?

Svar på tråden Vill men vågar inte