theRealKrister68 skrev 2025-08-24 23:40:44 följande:
Tänkte bara väga in här eftersom det finns en användare i tråden som råkar ha samma nick här som jag har på HL. Blev uppmärksammad på tråden av nån som undrade om vi är samma person. Det är vi inte.
Jag har varit aktiv på HL i fyra år ungefär, det här är mina intryck:
? HL har samma problem som alla andra sidor vad gäller könsbalansen, men det görs ändå en ansträngning för att det inte ska bli alltför snett. Som man får man vänta ett tag, som kvinna släpps du in direkt
? Det finns flera sätt för kvinnor att filtrera bort inkommande flörtar/matchningar
? Det är fritt från bottar och scammare anmäls och åker ut rätt fort
? Admin är lätt att få tag på och mycket aktiv
? Det finns diskussionsforum precis som här, med trevlig stämning och aktiv moderering. De män som är aktiva där har oftast inga problem att träffa kvinnor, men visst, det krävs en del för att sticka ut
? Användarna ordnar själva sociala träffar runt om i landet, oftast på en vanlig lokal enligt klassiskt AW-format. Frekvensen varierar men det brukar vara ett par tre tillfällen per termin
? HL har en stor och tydlig närvaro av par. Om det är bra eller dåligt är ju en smaksak.
? Åldersspridningen är 20 ? 70+, men vilken grupp som är mest representerad vet jag faktiskt inte. På de sociala träffar jag varit på ligger tyngdpunkten 45-55, men med stor spridning. Återigen, om det är bra eller dåligt är ju en smaksak.
HL är en förhållandevis liten sajt, runt 6000-7000 aktiva användare varje månad. Det går absolut att hitta sällskap där, men poolen är ju begränsad och har man för många krav krymper den snabbt ner till noll. Mitt intryck, och ta det med en nypa salt, är att det är en blandning av Facebook för sexpositiva och en sajt för att träffa folk att ha sex (och mer) med. Men även de som gillar sajten medger att det finns andra ställen som är snabbare och mer direkta.
För att vara tydlig ? jag är alltså INTE Krister68 tidigare i tråden, och jag håller inte med honom om nästan nåt han skrivit.
Bra försök, vem som helst kan regga ett nytt konto och kalla sig vad som helst. Snart kommer väl theRealRealKrister68.
? Och det finns inga kvalitetskrav, så HL fylls på med män som är ute efter action och kvinnor som är ute efter bekräftelse. Kvinnorna får bekräftelse, männen får ingen action
? -
? Men det är inte fritt från människor som bara vill ha uppmärksamhet, de som inte har några avsikter att träffa någon alls utan bara vill visa upp sig online och få massa gilla och kommentarer. Då kan de väl lika gärna hänga på DS eller liknande
? Ja såklart, för admin är hela stället en liten plaskdamm att fiska ur
? Det enda som krävs för att sticka ut är några IQ-celler bredvid ankorna och förmåga att använda en rättstavningsfunktion
? Samma gäng som hänger hela tiden, och råkar du komma som ny kvinna så räkna med att alla tävlar om att komma innanför trosorna på dig, helst innan de ens frågat vad du heter
? Du menar "par", där hälften har en partner som inte ens vet om att de är medlemmar på HL
? Förutom ett litet gäng MILF-jägare så är medelåldern på de som verkligen kan tänka sig träffas minst 50+, de få under 40 som vågar sig till HL blir effektivt bortjagade av allt oönskat intresse från PRO-gubbarna
Exakt, precis som på Facebook så vill majoriteten mest visa upp sig och få likes. Några enstaka kvinnor är mitt i en frenzy och hoppar som ett bi mellan blommorna, resten av de som är intresserade är antingen otrogna eller överviktiga och överåriga swingers.
För att vara tydlig, theRealKrister68 är alltså inte jag, och jag håller inte med hen om nästan nåt hen skrivit.