Inlägg från: Anonym (Jobbahemifrån) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jobbahemifrån)

Fick ni mersmak av att jobba hemifrån efter pandemin?

Själv jobbar jag fortfarande till stora delar hemifrån, eftersom min chef tycker att jag presterar bättre hemma och att det är bra för företaget. Många säger att de behöver sina jobb för bl.a. den sociala biten, så kände jag i början av pandemin, men nu saknar jag verkligen inte den "gemenskapen", men försöker "stå ut" med den så länge jag är på jobbet. Jag menar att det är mer mentalt avslappnande att inte behöva vara social när man egentligen inte vill det. Någon mer som känner samma?

• Svar på tråden Fick ni mersmak av att jobba hemifrån efter pandemin?
  • Anonym (Jobbahemifrån)
    Anonym (om bara) skrev 2025-08-16 19:30:55 följande:

Jag hade föredragit att jobba hemifrån, tyvärr kan jag inte det. Men jag jobbar ändå mest bara på solokvist på mitt jobb. Väldigt avskiljt. Jag har inga direktkollegor, men jag har folk från resten av huset som kommer och behöver saker då och då. Är det högtryck träffar jag kanske 5 personer om dagen i 10-15 minuter vardera. Är det semestertider så ser jag inte en kotte på veckor.

Det får duga. När mitt jobb blir obsolet så får jag hitta ett annat där jag kan jobba hemifrån eller så får jag väl bli frilansare eller något. Satsa på min youtubekanal kanske.

Vad är det som gör att du inte kan jobba hemifrån?
Svar på tråden Fick ni mersmak av att jobba hemifrån efter pandemin?