Jag förstår absolut att du inte vill prata med honom, för ja, risen är ju väldigt stor att det du får höra är lögner och ursäkter.
Jag kan känna igen mig i den känslan också, att undra om man någonsin kommer träffa någon som inte ska ljuga för en. Tycker dock det är ett märkligt beteende om han nu varit så väldigt tydlig med hur mycket han avskyr otrohet. Jag kan inte låta bli att undra om det är så utstuderat att han varit så noggrann med det för att invagga dig i en fall trygghet. Hoppas dock inte att det är så illa.
Själv har jag spenderat nästan hela mitt vuxna liv som singel just pga att jag blivit så bränd av någon som jag älskade. Jag sa t.o.m. att det absolut västa du kan göra mig mig är att vara otrogen. Att pga att min far var otrogen mot min mor + att jag inte tror jag känner någon som inte antingen blivit bedragen, eller varit den som bedragit, så har vaksam redan innan vi inledde något. Jag fick också världens tal om hur otrohet var det värsta han visste också och att han aldrig skulle vara otrogen mot någon, och absolut inte mig. Men likväl var det de som hände. Det kombinerat med massa gaslighting om ?hur jag inte skulle låta mina nojor pga min pappa förstöra för oss? osv, och ändå stora delar av tiden höll han på på annat hål. Men istället för att stå för det, försökte han få mig att tro att det bara var jag som var paranoid.
Har dock haft en relation därefter, där otrohet inte förekom, och där hade jag noll otrohetsnojor, vilket var en rätt skön bekräftelse att det faktiskt inte var jag som var knäpp?
Sen tog det slut pga missbruksproblem istället, men det var ändå en skön bekräftelse faktiskt.
Däremot så är jag tveksam om jag inte bara kommer nöja mig med att leva själv framöver faktiskt. Har ett bra liv som jag trivs bra med, så varför ska jag utsätta mig för det ännu en gång bara för närhet och sex? Nä, tror fan inte det. Det klarar jag mig utan. Jag har familjen och vänner, det klarar jag blir väl på.
Ja nu var det ju inte meningen att det skulle bli så mycket om mig, jag ville bara säga att du inte är ensam. Jag förstår absolut hur tufft det är.
Du förtjänar verkligen bättre. Man ska inte behöva ta det från någon som ska vara en trogen.