• Anonym (Rosa pantern)

Vilka klädfärger gillar män på kvinnor?

Jag vänder mig till männen men vet att det är ganska få här så ni kvinnor får fråga era män och svara för dom. Skrattande

Vilka färger på kläder tycker ni är finast på kvinnor? Rabbla gärna upp några stycken färger. 

Jag är främst nyfiken på vardagsklädseln men om ni har lust så får ni gärna säga färg på festklädsel också om den skulle vara en annan färg. 

P.S. Tycker ni verkligen att svart är den sämsta färgen på kvinnokläder som jag läste nånstans? D.S. 

• Svar på tråden Vilka klädfärger gillar män på kvinnor?
  • Anonym (Nihka)

Allt klär en skönhet.

• Anonym (Rosa pantern)
    Anonym (Nihka) skrev 2025-08-17 22:14:32 följande:

Allt klär en skönhet.

Då får du svara för de mindre sköna då.
  • Anonym (ingen åsikt förutom)

Jag tänker inte så noga. Det enda jag tänker på är om just den färgen passar på jus den personen, och det är ju olika. Min sambo passar jättebra i mossgrönt, exempelvis, men min syster skär det sig på något hemskt. Min sambo passar inte i de mer normala rosa nyanserna, men syrran gör det. Båda passar väldigt bra i svart och vitt. Och så vidare.

• Anonym (kvinna)

Jag är så pass fördomsfull att jag inte tror att män tänker särskilt mycket på såna saker. De tittar nog mer på klädernas snitt, om de är kroppsnära och visar figuren på ett fördelaktigt sätt utan att vara slampigt. 

• Anonym (Mann)
    Anonym (Rosa pantern) skrev 2025-08-17 22:13:20 följande:

Jag vänder mig till männen men vet att det är ganska få här så ni kvinnor får fråga era män och svara för dom. Skrattande

Vilka färger på kläder tycker ni är finast på kvinnor? Rabbla gärna upp några stycken färger. 

Jag är främst nyfiken på vardagsklädseln men om ni har lust så får ni gärna säga färg på festklädsel också om den skulle vara en annan färg. 

P.S. Tycker ni verkligen att svart är den sämsta färgen på kvinnokläder som jag läste nånstans? D.S. 

Färgerna saknar roll. Det viktiga är att de är figurnära.

Tantklänningar är det fulaste som finns. Byxor i regel snyggare än kjol faktiskt.
  • Anonym (Mann)
    Anonym (Rosa pantern) skrev 2025-08-17 22:13:20 följande:

Snyggare med enfärgat än massa mönster ska tilläggas. 

Mönster är tantigt.
  • Anonym (Skräddaren)

Min man svarade såhär.
    Grått och berge är tråkig, gult är en svår färg.
    Stormönstrad klänning på en stor kropp är dåligt, bättre med en figurnära i mörk färg.

• Anonym (Man)

Svarta strumpbyxor/strumpor är alltid snyggt

• Anonym (Joel)

Som man kan jag svara att det nog är få heterosexuella män som lägger någon större vikt vid färg på kläder 😁 men blått tycker jag oftast är fint på de flesta. Sen passar ju olika personer olika bra i vissa nyanser.

Svart är inte alls en dålig färg nödvändigtvis, men det passar bättre på vissa.

Den gamla "regeln" om att män attraheras av kvinnor i rött stämmer ofta, men inte alltid. Det beror på om kvinnan passar i rött och om plagget är snyggt. Men mest tror jag att killar lägger märke till hur kläder sitter och hur mycket hud de visar.

Därmed inte sagt att tajt och utmanande=alltid sexigt. För små kläder är sällan smickrande, om det är uppenbart att kvinnan är obekväm i sina kläder är det inte så inbjudande. Hellre då något mer avslappnat som kvinnan kan vara sig själv i.

Om man inte känner att man passar i klarrött kanske man passar bättre i vinrött eller någon mer rosa variant. Om man inte känner att man passar i pastellblått passar man kanske bättre i marinblått.

Ofta är brunetter väldigt fina i rött, blondiner i olika blå nyanser och rödhåriga brukar vara fina i grönt och turkos.

Vad gäller mönster är det väldigt mycket en smaksak. Jag tycker randigt ofta är fint, rutiga flanellskjortor är också fint. Det finns inget mönster jag direkt tycker illa om, men vissa människor passar bättre i mönstrade kläder och andra gör sig bäst i enfärgade.

• Postman

Jag är inte så fixerad vid just färger, utan det är mer helhetsintrycket jag får när jag tittar på kvinnan. Färgmatchning, klädval, hur kläderna sitter, hur mycket hud som visas, sminkning, målade naglar/tår osv. Generellt kan jag säga att kläder med färg uppskattas före svart även om svart kan ha sin tjusning också. 

Svar på tråden Vilka klädfärger gillar män på kvinnor?