Anonym (Jk) skrev 2025-08-21 12:08:14 följande:
Så kan det vara men oftast har inte ultraljuden fel på så lång tid så att hon först kan ha trott att det är helt omöjligt att han är pappa och sen visar det sig att han kan vara det ändå. Om jag till exempel hade legat med två män med en vecka emellan och blivit gravid hade inte jag vågat chansa och uteslutit den ena helt som möjlig pappa.
Du tänker alltså att både KUB och RUL skulle visa flera veckor fel? Eller ännu längre tid? Har aldrig någonsin hört talas om att det har hänt.
Om det är som du säger att hon efter ultraljuden var i princip säker på att hennes man är pappan så är han förmodligen det och hon har bara fått för sig att den ena tvillingen liknar den andra mannen. Som sagt kan helsyskon se väldigt olika ut, det gör mina barn.
Tror iallafall att det är bättre att det kommer fram nu än långt senare OM den andra är pappan. Och om de testar och hennes man är pappa till båda (tror det är mest troligt) så kan de ju lägga det bakom sig sen.
Hur vet du att hon gjort KUB? Efter RUL kan jag förstå om man inte vill göra abort...
Jag tänker att man kan reagera väldigt olika efter en våldtäkt. En del kanske förtränger händelsen och inte kan ta in vad som hänt förrän långt senare. Vi vet inte hur det gick till heller. Hon kanske blev drogad och vaknade med minnesluckor. Eller nåt.
Jag säger inte att det är så. Det var en tanke om hur det eventuellt skulle kunna vara. Men det spelar ju ingen roll nu.
Att du inte kan förstå hur hon kunde behålla barnen tycker jag inte är relevant för hennes frågeställning.
Ja, jag har sagt hela tiden att hon ska göra dna-test så du behöver inte övertyga mig om det.
Jag tror som sagt inte att tvillingarna har olika pappor. Jag tror att hon är rädd för att våldtäktsmannen är pappa till båda barnen. Förhoppningsvis är det en obefogad oro som kanske egentligen handlar om hennes åntest över det hon blev utsatt för.
Och ja, jag vet att tvillingar kan se olika ut och inte behöver likna föräldrarna osv. Så du behöver inte upplysa mig om det.