Uppfostran - vad tycker folket?
Jag blev mer eller mindre attackerad av mitt ex idag........nyfiken på vad andra tycker i frågan rent generellt
Jag (pappan) har villkorat barnbidrag/studiebidrag med att rummet skall rymmas upp och ta ner disk och lägg ner smutskläder i tvättkorgen, och fixa till sängen lite. Ingen flyttstädning men det kan se lite hyfsat , detta vill jag att han gör den söndagen han är hos mig - han åker till mamman på måndagen. När detta är gjort får han halva summan, dvs två ggr per månad skall detta ske.
Idag skrev hon att jag var snål som gjorde så, och att hon var trött på att kompensera ekonomisk för mig när jag inte gav honom bidraget.
Pengarna i fråga är i princip bara till nöjen, sonen är 16år och all mat mobil etc etc betalas av oss föräldrar så det går ingen nöd på honom.
Nu har han skitit i att städa rummet nästan hela sommaren och således bidraget uteblivet.
För mig har det inte med pengar att göra, jag har jobb och bra ekonomi, många gånger har jag satt in pengarna på hans fond för framtiden.
Vad tycker ni andra, tycker ni det är ok att göra som jag gör eller är det förkastligt?