• Entillmamma

Känner mig snuvad på min sista förlossning

Blir faktiskt lite chockad över vilka dömande kommentarer du har fått! Men det är väl iofs många som inte klarar av att hålla en god ton häe på fl, jag hade lite glömt bort det då jag inte hängt här på länge... Kanske de som kommentat här är avundsjuka på att din förlossning gick snabbt och inte deras😏

TS, Jag förstår helt din känsla! Födde själv för 6 veckor sen och det blev inte alls som jag ville. Jag har haft två jättefina förlossningar tidigare och hade sett så mycket fram emot att få uppleva det igen. Speciellt eftersom graviditeten var hemsk så hade jag kanske ännu högre förväntningar på förlossningen. Istället blev det igångsättning, dropp som jag inte velat ha, långdragen förlossning där värkarna ibland var starka, ibland försvann helt för ett tag, och ibland hade jag ont hela tiden så jag inte visste när värken klingat av. Kände inte alls samma trygghet, styrka och kontroll som jag haft de två första gångerna. Flera andra saker under förlossningen tvingades vi också göra annorlunda än jag hade önskat. Krystskedet blev dessutom långdraget och jobbigt, det visade sig sen att bebis kommit ut med huvudet snett.

SJÄLVKLART är jag glad att jag fick en frisk bebis! Men jag är samtidigt besviken att jag inte fick den förlossningsupplevelse jag hade hoppats på, och det får man vara. Och självklart visste jag att en förlossning kan bli hur som helst, men jag hade ju ändå hoppats på att det skulle bli ungefär som mina tidigare.

Det känns ändå bättre nu när lite tid har gått än vad det gjorde de allra första veckorna. Så mitt råd till dig TS är att prata om det med nån och att ge det tid❤️

Svar på tråden Känner mig snuvad på min sista förlossning