Namnet Naida
Vad tycker ni om det? Tänker nog mest som andranamn. Det är ett namn som finns i släkten. Vet att det är väldigt ovanligt men jag tror att jag gillar det.
Vad tycker ni om det? Tänker nog mest som andranamn. Det är ett namn som finns i släkten. Vet att det är väldigt ovanligt men jag tror att jag gillar det.
Var väl fint tills jag googlade... Så nej det hade jag inte valt
Tänker du på hörappareten som heter så? Har också sett det men det är ju ett namn också, bara att det är ovanligt. Det är alltså ett namn som finns i släkten (2 personer har haft det) så det är mest därför vi funderar på det.
Är det arabiskt? Låter lite så..
Har aldrig hört förut men fint namn!
Oj det visste jag faktiskt inte , står att det betyder båda ?att gifta sig? och att ?kn*lla?. Men vi är ju iförsej inte finnar och har ingenting med Finland att göra förutom att det är Sveriges grannland.. Så jag vet inte hur stor betydelse det har , ska fundera lite. Som sagt tänkte vi på det som andranamn , inte tilltalsnamn.
Det finns säkert många namn som betyder något fult på något språk någonstans i världen så vet inte hur mycket man behöver ta hänsyn till det.
Är det arabiskt? Låter lite så..
Som andranamn kan man ju ta ut svängarna lite, så klart det funkar om ni tycker det är fint och det finns i släkten. Som tilltalsnamn är väl risken att det blandas ihop med Nadia.
Jag skulle nog tro att det var Nadia som var felstavat.
Det låter lite för "konstigt" för mina konservativa öron.
Jag skulle nog tro att det var Nadia som var felstavat.
Det låter lite för "konstigt" för mina konservativa öron.
Som andranamn kan man ju ta ut svängarna lite, så klart det funkar om ni tycker det är fint och det finns i släkten. Som tilltalsnamn är väl risken att det blandas ihop med Nadia.
Okej som mellannamn.