Ensam 9-åring.
Har en grabb på 9 år. Genomsnäll, föredrar gaming framför sport. Blyg men ändå inte, men lite svårt med det sociala. Lugnare än gemene 9-åring skulle jag säga, de brukar vara ganska hyper. Men han har inga vänner, förutom kanske några han spelar lite löst med ibland på andra sidan jorden, och enbart via chatt. Leker med någon kusin en gång var tredje månad när de är på besök.
När jag lämnar honom på skolan så känns det i hjärtat varje morgon. Inga av de andra i klassen säger hej, det är som att han är osynlig. Grabbarna i klassen står i klungor, likaså tjejerna. Han står själv. Jag ser hur han sneglar mot de andra grabbarna och ja vet att han så gärna skulle få en invit.
Vet inte vad man ska göra. Jag vill inte tjata om det "Har du lekt med några kompisar idag? Vad heter dina bästa kompisar i skolan?" o.s.v, för jag vet att det bara gör ont för någon utan vänner, och att man ofta ljuger då det är ett känsligt ämne.
Finns det inga grupper eller föreningar för barn som gillar gaming o.s.v? Det enda jag ser är sport och idrott.