Anonym (Hmm) skrev 2025-08-23 00:15:26 följande:
Cannabis utan thc (finns redan) visst med en viss risk med 0.02 posetivt thc. Men nej... det är som att försöka flyga ett plan utan vingar eller som att hoppa utför ett stup utan skydiving suite eller utan fallskärm. Jag tog cbd en gång under en kort period. Slutade med att jag gjorde illa mig i huden och började blöda utan att känna det. Helt plötsligt var det bara blod överallt. Det är thc som triggar igång ditt riktiga system i kroppen. Är du rädd för det... så borde du vara rädd för hur frätande alkoholen är, raderar tarmludd, förstör din lever... ger dig ändtarms cancer, samt andra cancer formar. Nej. Du säger dig att ha träffat på en person som fick psykos när han rökte... när du arbetade på psykiatrin. Då undrar jag... hur han fick röka cannabis hos er på psykiatrin från första början?
Det som händer när folk tror att de får pykos är att de känner att de hamnar i en mörk tunnel. Hörseln förstärkt otrolig... Du blir mer distansierad från de runt om kring... du kanske hör din egna puls, och lite mer.... HM. mmm Men det som faktiskt sker är att du kommer närmare dig själv. Men dessa personer tror att de får psykos ju längre från dig de kommer och misstolkar / missförstår att de kommer sig själva närmare. Det är inte ont på något sätt. Men vi är inte vana vid det. Därmed blir de livrädda och eventuellt flippar ur fullständigt. Och sedan tror de at de har psykos kvar fortfarande 2 veckor senare.... fast de inte har det. Jo, jag trodde inte på effekt alls när jag rökte första gången så tog alldeles för mycket. muntorka, somnade med ögonen öppna... var livrädd... trodde att jagskulle dö då mörkret ( tunneln) växte över mig tills jag däckade... Sedan lärde jag mig.. Och då gick kroppen in i "Active mode" och tränar lite av si själv, stärker upp sina svagaste punkter... Jag blir andfådd som fan.. Men orkar så mycket mer i träning... Gjorde stående armhävningar mot väggen med fötter som normal, jag klarade 6 stycken (som normal) När jag rökte sedan så gjorde jag 23!) Förstår ni skillnaden. Kroppen syresätters på ritkigt och hjälper till genuint. Och då tog jag i allt jag kunde på dessa 6 gånger... Och vips 24 och jag kunde göra 15 till efter 15 sek paus... vilket jag inte klarade överhuvudtaget från början. NIU har alla blivit lurade. De som säger sig ha fått psykos... Har bara kommit i kontakt med det kollektiva medvetandet, blir livrädda och ballar ur. inte värre än så. Det kollektiva medvetandet EXISTERAR !!! även att samhället gör allt för att tala ned det och förneka samt smutskasta de som når det!
På alkohol däremot blir du bedövad. år en egotrippig känsla.. känner dig odödlig... tills du har spjutet i ditt bröst och inser att du inte kommer dra in de nästa 3 andetagen..
Nej, inte lantligt i Sverige sist jag kollade, vilket inte är så längesedan. Jag dricker knappt alls och tycker inte alkohol är särskilt bra heller, och känner inte alls igen hur du beskriver att man påverkas av de. Kanske så det är för dig, men inte för mig. Och det är absolut inget som ska användas för att smärtlindra.
Givetvis har han inte rökt på när han var intagen. Det har det som gjorde att han hamnade där.
Och nej, det du beskriver är inte en psykos är. Låter mer som en intensiv upplevelse.
Och det var absolut inte så det var för denna killen. Han fick en fullbordad psykos, men både vanföreställningar och hallucinationer. Däremot verkar du vara fast besluten i din tro, och jag kommer inte gå in i någon djupare diskussion här om det eller bryra sekretess, så tro vad du vill. Jag bara ville informera dig om det.
Men nu släpper jag detta eftersom det blir lite väl mycket off topic 🙂