Inlägg från: Anonym (Verklighet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Verklighet)

Komma över en ev separation

Att hon säger att hon älskar dig kan vara ett sätt att mildra, hade hon älskat dig och livet ni har tillsammans så är frågan om hon varit olycklig. Så jag hade tagit med i beräkningen att hon möjligen inte talar sanning. Om man antar att hon älskar dig men är djupt missnöjd med livet med dig så borde hon säga vad det gäller om hon inte vill mista dig. Men kan vara att hon redan försökt att prata med dig men att det inte gått fram och hon har gett upp.

Kylan tyder på ett känslomässigt avstånd, kan vara att hon redan börjar förbereda sig på att inte ha dig vid sin sida. Är kylan rätt stark så kan hon redan ha en annan, det är typiskt. 

Det knepiga är ju att det ibland inte går att få svar, en del är mycket konflikträdda och håller inne med infon tills dom lämnar. Har ett ex som kraftigt förnekade att något skulle vara fel trots kyla och att jag inte längre kunde göra något rätt, han var som konstant arg på mig vilket var nytt. Visade sig att han haft en annan i ett år och planerade att leva med henne istället. Han erkände det först när jag hade ett konkret bevis.

Jag hade förklarat att du behöver veta vad som sker. Får du inga besked så skulle jag mentalt börja ta avstånd själv för skydd. Se till att du har ett bra kontaktnät runt dig och tänk dig konkret möjligheten att förhållandet kan avslutas. Det är bättre att vara förberedd än att bli överraskad. Stanna inte för länge i ovisshet, tänk dig att du kan lämna själv, det skulle inte vara hälsosamt för dig att stanna i det här läget i flera år.

Svar på tråden Komma över en ev separation