• Anonym (Andreas)

Fem personer men konstig läggning

Har lagt märke till att på många av trådarna här på FL som handlar om sex, trekant, partnerbyte etc. Så får nästan alltid de som skriver inlägg och diskuterar dessa ämnen 5 tummar ner. I princip alltid.

Skulle vilja diskutera vad dessa fem personer har för läggning. De uppsöker alltså aktivt ämnen de inte tycker om och trycker tummen ner eller kommenterar negativt. 

Har dessa människor inte kommit ut ur garderoben för den kink de egentligen är nyfiken på och försöker ljuga för sig själv genom detta beteende ? Vad tror ni? 

Jag själv är hetro och skulle t.ex. aldrig få för mig att gå in i en tråd som handlar om bögsex t.ex. Och om jag skulle råkat klicka in där så skulle jag absolut inte kommentera eller klicka tumme ner, det vore bara sjukt ju. För jag inser ju att en homosexuell människa varken skulle vilja ha mig där eller lyssna på mina åsikter för fem öre. 

• Svar på tråden Fem personer men konstig läggning
  • Anonym (tror såhär)

Jag tror att det kan vara olika personer som gör tummen ner. Och för den delen får man tummen ner på allt möjligt på FL, så det är inget att bry sig om. Känns inte som att det betyder något. Jag har fått tummen ner många gånger - så fort jag inte håller med TS så får man tummen ner...

• Anonym (Putte)

När en person spammar forumet med trådar om trekant, partnerbyten, swinger fär att samla runkinspiration så är det inte konstigt att det blir tummen ner.

• Anonym (Andreas)
    Anonym (Putte) skrev 2025-08-21 09:49:48 följande:

När en person spammar forumet med trådar om trekant, partnerbyten, swinger fär att samla runkinspiration så är det inte konstigt att det blir tummen ner.

Det drabbar ju inte dig om du inte aktivt klickar in på tråden? Du ser ju i rubriken. Ändå klickar du in och gottar dig så du sen kan klicka tumme ner. 

Det borde vara enkelt att inte klicka in om du inte är intresserad. 

Är som om du scrollar aftonbladet och ser en annons för postkodslotteriet och du klickar på annonsen fast du egentligen hatar de sektliknande rövlotterna.

• Anonym (M)
    Anonym (Andreas) skrev 2025-08-21 10:02:19 följande:

Det drabbar ju inte dig om du inte aktivt klickar in på tråden? Du ser ju i rubriken. Ändå klickar du in och gottar dig så du sen kan klicka tumme ner. 

Det borde vara enkelt att inte klicka in om du inte är intresserad. 

Är som om du scrollar aftonbladet och ser en annons för postkodslotteriet och du klickar på annonsen fast du egentligen hatar de sektliknande rövlotterna.

Varför bryr du dig ens om nedåttummarna?

Bara strunta i dom, dvs ge dig själv samma råd du ger andra. 
  • Fjäril kär

Well.. jag har varit här sedan sajten startade och jag kan bara konstatera att det finns folk till allt..  tumme ner kommer på det mest märkliga inlägg ibland där det finns exakt noll anledning till det..  en fråga om barnvagn kan få 4 tummar ner...  nån vill dela sin berättelse om förlossning och får 5 tummar ner... en tråd om vad folk äter till middag som pågått i flera år har hundratals tummar ner ...  ja you name it ... Vad det än är så kommer alltid nån viktigpetter från pk-maffian och trycker tumme ner 

• Anonym (Andreas)
    Anonym (M) skrev 2025-08-21 10:25:20 följande:
    Varför bryr du dig ens om nedåttummarna?

Bara strunta i dom, dvs ge dig själv samma råd du ger andra. 
    Ja bryr mig inte om nedåttummarna jag är bara fascinerad över hur dessa människor lägger tid på att läsa, kommentera och klicka nedåttumme i en tråd om ett ämne som inte tilltalar dom. Måste ju bero på något, kanske nån skev personlighetsstörning eller bara behöver skaffa en hobby?
  • Anonym (M)
    Anonym (Andreas) skrev 2025-08-21 10:38:58 följande:
    Ja bryr mig inte om nedåttummarna jag är bara fascinerad över hur dessa människor lägger tid på att läsa, kommentera och klicka nedåttumme i en tråd om ett ämne som inte tilltalar dom. Måste ju bero på något, kanske nån skev personlighetsstörning eller bara behöver skaffa en hobby?
    Jag är fascinerad över att du läger tid på att starta en tråd och läsa inlägg samt svara på dom när du inte ens bryr dig om dessa nedåttummar. 

Har du själv tillräckligt med hobbys? Eller är det personlighetsstörning? Bara du vet vad det beror på. 
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (M) skrev 2025-08-21 11:35:33 följande:
    Jag är fascinerad över att du läger tid på att starta en tråd och läsa inlägg samt svara på dom när du inte ens bryr dig om dessa nedåttummar. 

Har du själv tillräckligt med hobbys? Eller är det personlighetsstörning? Bara du vet vad det beror på. 

Alltså jag bryr mig inte vad dessa nedåttummar står för om jag får sånna på en kommentar jag skrivit. 5 el 500 nedåttummar och jag är lika oberörd. 

Det är varför folk engagerar sig i ämnen de inte vill läsa om som uppriktigt förbryllar mig. 

• Anonym (.)
    Anonym (M) skrev 2025-08-21 11:35:33 följande:

Vilket är OT i den här tråden. Bidra till TS fråga eller starta en egen tråd om din egen fascination istället för att kapa denna?
  • Anonym (.)

Kan ju vara att de blir bekymrade på något sätt och vill markera.

De vill inte läsa om det och gillar inte att andra ska göra det heller.

Anonym (Andreas) skrev 2025-08-21 12:44:39 följande:

Alltså jag bryr mig inte vad dessa nedåttummar står för om jag får sånna på en kommentar jag skrivit. 5 el 500 nedåttummar och jag är lika oberörd. 

Det är varför folk engagerar sig i ämnen de inte vill läsa om som uppriktigt förbryllar mig. 

Svar på tråden Fem personer men konstig läggning