• Anonym (Andreas)

Fem personer men konstig läggning

Har lagt märke till att på många av trådarna här på FL som handlar om sex, trekant, partnerbyte etc. Så får nästan alltid de som skriver inlägg och diskuterar dessa ämnen 5 tummar ner. I princip alltid.

Skulle vilja diskutera vad dessa fem personer har för läggning. De uppsöker alltså aktivt ämnen de inte tycker om och trycker tummen ner eller kommenterar negativt. 

Har dessa människor inte kommit ut ur garderoben för den kink de egentligen är nyfiken på och försöker ljuga för sig själv genom detta beteende ? Vad tror ni? 

Jag själv är hetro och skulle t.ex. aldrig få för mig att gå in i en tråd som handlar om bögsex t.ex. Och om jag skulle råkat klicka in där så skulle jag absolut inte kommentera eller klicka tumme ner, det vore bara sjukt ju. För jag inser ju att en homosexuell människa varken skulle vilja ha mig där eller lyssna på mina åsikter för fem öre. 

• Svar på tråden Fem personer men konstig läggning
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (O) skrev 2025-08-22 02:32:39 följande:
    Vilket är så stört tankesätt! Att om inte de gillar ämnet så får ingen annan heller göra det.

Tänk om jag skulle gå in i trådar om barn eller resor och ogilla allt som skrivs om jag nu inte skulle gilla barn eller resor. Och då får andra inte heller göra det??
    Man måste ha ett sjukligt behov av att visa upp vad man ogillar. Känns så missunnsamt att försöka förstöra andras diskussioner när man bara kan strunta i att läsa. 
    De människor som går in och ogillar allt inom ett ämne på rutin har för mycket fritid och för mycket aggressioner. 
    Just när det kommer till ämnet sex så är det gissningsvis missunnsamma incels eller moraltanter-oavsett ålder-som inte tål att det finns de som är intresserade av diskussionen. Vilket de själva också verkar vara på något sätt eftersom de ändå går in och läser. 
    Precis så!
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (O) skrev 2025-08-22 02:52:05 följande:

Om man påpekar för dessa som ogillar diskussionerna i sexforumet att sluta läsa eller om man tar upp problemet med nedlåtande inlägg om "snusk" och systematiska nedtumningar på inlägg från dem så tenderar ens inlägg att försvinna mystiskt utan mail från redaktionen.

Det är så konstigt och jag undrar verkligen varför det är så? Låt folk diskutera i underforumen som finns för det ämnet på forumet. Problemet är inte diskussioner i rätt forum utan de som försöker trycka ner dem som diskuterar där och kallar dem allt från snuskpellar och äckel till att anklaga folk för att sitta och onanera till trådar.
    När liknande händer i andra delforum så är det inläggen som kallar folk nedlåtande saker som ryker. I sexforumet är det de som uppmärksammar de som mobbar som får inlägg borttagna.
    Jag undrar verkligen varför det är så?

Har sett en admin skriva att den önskade att sexkategorin försvann för det fanns så mkt sjuka människor som skriver där. 

Älskar också när vissa skriver: ?det här är ett seriöst familjeforum?Men majoriteten av inläggen består och löjliga ordlekar som är så sjukt oseriösa. 

Läste några andra trådar nu på morgonen både nystartade och äldre. Alltid dessa 5 tummar ner. Är ju garanterat samma fem patetiska personer/incels. 

• Jesper f

Det finns sannolikt lika många orsaker som det finns personer, sen kan man givetvis fundera på hur relevanta de är eller inte. Men någonstans är det så, att det finns en grupp människor i varje samhälle som i princip LEVER på att förfasa sig över sakers tillstånd och det moralistiska förfallet, och fanns inte dessa trådar - då skulle hela deras självbild rasa, och världen bli en obegriplig plats. Och det är väll lite så man måste sätta dem i kontext. Vissa av oss är mer nyfikna och benägna att ta ut svängarna mer för att hitta "sitt" liv, medans andra lever väldigt snävt inom väldigt små ramar - och är livrädd för allt utanför. Det går nog aldrig ändra på, utan det är nog mer att bara konstatera. Men jag tror att det är ETT svar, av många, i vart fall.

• Anonym (suck)
    Anonym (Håller med) skrev 2025-08-21 14:58:08 följande:

Exakt. Det räcker med att se alla vulgära rubriker för att motiveras till att gå in och visa sitt missnöje med tummarna. Att hålla på och snuska sig med runktrådar och en massa sjuka böjelser hör inte hemma här. Detta är en familjeorienterad plats och ett seriöst forum. 

Håller väl inte helt med men jag tycker att det skulle vara mycket bättre att hålla till på ett rent sexforum istället, varför väljer man ett familjeforum för sina flåsiga texter? Sen om det finns riktiga frågeställningar med saker man inte vill prata om med vänner irl, då tycker jag att det är helt ok. 

Jag tror att en del ser det som att skicka dickpics till dom som inte vill få dom, man går till vad man tror är ett kvinnodominerat forum och skriver om sin böjelse för att ha stringtrosor t ex. Och alla cucktrådar, vill bara slippa se skiten.
  • Anonym (Statistik)
    Anonym (suck) skrev 2025-08-22 14:25:57 följande:
    Håller väl inte helt med men jag tycker att det skulle vara mycket bättre att hålla till på ett rent sexforum istället, varför väljer man ett familjeforum för sina flåsiga texter? Sen om det finns riktiga frågeställningar med saker man inte vill prata om med vänner irl, då tycker jag att det är helt ok. 

Jag tror att en del ser det som att skicka dickpics till dom som inte vill få dom, man går till vad man tror är ett kvinnodominerat forum och skriver om sin böjelse för att ha stringtrosor t ex. Och alla cucktrådar, vill bara slippa se skiten.
    På ett rent sexforum lär det vara 99.9% runkgubbar som hänger och då blir det väl inte lika intressant, på FL kan de i alla fall inbilla sig att de får svar av en riktig kvinna. 
  • Anonym (suck)
    Anonym (Statistik) skrev 2025-08-22 14:46:43 följande:
    På ett rent sexforum lär det vara 99.9% runkgubbar som hänger och då blir det väl inte lika intressant, på FL kan de i alla fall inbilla sig att de får svar av en riktig kvinna. 
    Ja, det kan dom ju inbilla sig.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Andreas) skrev 2025-08-21 10:38:58 följande:
    Ja bryr mig inte om nedåttummarna jag är bara fascinerad över hur dessa människor lägger tid på att läsa, kommentera och klicka nedåttumme i en tråd om ett ämne som inte tilltalar dom. Måste ju bero på något, kanske nån skev personlighetsstörning eller bara behöver skaffa en hobby?
    Som mej då, bryr mej inte nästan aldrig om något, men fråga inte varför jag svarade i din tråd, och som vanligt inte jag kunde låta bli att trycka tumme ner när någon klagar på tumme ner.
    Anonym (Andreas) skrev 2025-08-22 08:00:51 följande:

Har sett en admin skriva att den önskade att sexkategorin försvann för det fanns så mkt sjuka människor som skriver där. 

Älskar också när vissa skriver: ?det här är ett seriöst familjeforum?Men majoriteten av inläggen består och löjliga ordlekar som är så sjukt oseriösa. 

Läste några andra trådar nu på morgonen både nystartade och äldre. Alltid dessa 5 tummar ner. Är ju garanterat samma fem patetiska personer/incels. 

istället för dumma fredagstrådar trycker de tumme ner för att jävlas?
  • Anonym (Andreas)

Ja ni får ju tycka vad ni vill. Varje gång jag får tummar ner på nåt jag skrivit så ska ni iaf veta att jag tänke: oj bara 4 incels som klickat in på min tråd idag😂

• Anonym (Skala)
    KimLinnefeldt skrev 2025-08-21 13:51:16 följande:

Det är nog olika personer. En del är pingstvänner, andra är jehovas, och några är bara supermoralister.

Jag blev lite besviken när jag såg din kommentar, tycker att du brukar vara relativt vettig. Jag tänker att du nog är väldigt mycket i din egen bubbla nu, som nog är mer sexuell än många andras. Det är ditt normala Men jag är ganska övertygad om att det finns en enorm skala från att vara "supermoralist" till att hålla på med partnerbyten och trekanter. Mycket av det som skrivs här är helt otänkbart för mig och jag trycker ibland tumme ner. Jag är varken supermoralist eller religiös. Det är inte svart eller vitt. Jag är bara på en annan del av skalan än du.
  • Anonym (Skala)
    Anonym (Andreas) skrev 2025-08-22 15:47:32 följande:

Ja ni får ju tycka vad ni vill. Varje gång jag får tummar ner på nåt jag skrivit så ska ni iaf veta att jag tänke: oj bara 4 incels som klickat in på min tråd idag😂

Haha, då får du nog börja tänka 3 incels och 1 karen, för jag är ta mig tusan ingen incel.
Svar på tråden Fem personer men konstig läggning