Varför ger du tumme ner?
Eftersom frågan engagerar lite då och då så får ni nu chans att rösta om saken....
Eftersom frågan engagerar lite då och då så får ni nu chans att rösta om saken....
Jag är en Karen
Saknar alternativet 'annat'.
I vissa trådar fungerar tummarna fint som en markör på senast lästa inlägg vid snabb scrollning. Eftersom det har försvunnit från FL och det numera bara finns knappar för att gå till sitt senast skrivna inlägg, får man uppfinna egna metoder. Sedan om det blir ner eller upp, beror på ämnet och om det är något i ett inlägg som man kan hålla med om, eller inte.
Tummarna är mycket otydligt. I bland verkar det som en del tummar ned, för att det som, exempelvis hänt någon är illa. Inte att de ogillar det personen skriver.
Jag gör en tumme upp om jag håller med ett inlägg, tumme ned kommer bara om jag försöker diskutera med någon som maler på om samma sak och inte kan gå vidare, om någon inte tycker som jag så är det en åsikt som alla har rätt att ha så det bryr jag mig inte om men medvetna feltolkningar som är till för att provocera eller påhopp kan jag ogilla
Tummar ner alla inlägg som kan leda till att incels rinkar åt det.
Vissa är så uppenbart ute efter att provocera eller "röra om i grytan", och då markerar jag med en nedtumning. Jag anser dessutom att en användares inlägg som ofta får flera nedtumningar bör avlägsnas från forumet, eftersom det då blir tydligt att den användaren har satt i system att vara allmänt provokativ och nedlåtande.
Som en person som återkommande startar nedvärderande och hånfulla trådar om feminister.
Vissa är så uppenbart ute efter att provocera eller "röra om i grytan", och då markerar jag med en nedtumning. Jag anser dessutom att en användares inlägg som ofta får flera nedtumningar bör avlägsnas från forumet, eftersom det då blir tydligt att den användaren har satt i system att vara allmänt provokativ och nedlåtande.
Som en person som återkommande startar nedvärderande och hånfulla trådar om feminister.
Jag brukar tumma ner folk som spammar och skriver samma ovidkommande inlägg oavsett fråga och ämne.
Jag ger tumme ner om någon är onödigt otrevlig eller har helt fel i en fråga men vägrar ändra sin syn. Jag ger inte så ofta nedåttumme men ibland tycker jag det är befogat.
Jag tror också att många gör tumme ner som ett sätt att visa typ "jag ogillar det du varit med om/upplever", typ om någon skriver "jag blev utsatt för mobbning i skolan" eller "mitt barn vill inte äta längre" och får massor av nedåttummar.
Jag tummar ner vid rena faktafel, eller om personen beter sig som ett as. Annars rör jag sällan tummarna.
Jag tummar ner vid rena faktafel, eller om personen beter sig som ett as. Annars rör jag sällan tummarna.
Jag tummar ner troll, folk som bryter mot reglerna, runkpellar som startar obscena trådar och uttrycker sig grovt och vulgärt samt de medlemmar som är obefogat otrevliga i sina svar.
Jag tummar ner troll, folk som bryter mot reglerna, runkpellar som startar obscena trådar och uttrycker sig grovt och vulgärt samt de medlemmar som är obefogat otrevliga i sina svar.