Oknullbar=ingen berättigande?
Förstår faktiskt inte alls hur du menar här. Kanske tydligare om du tar upp något exempel?
Förstår faktiskt inte alls hur du menar här. Kanske tydligare om du tar upp något exempel?
Det finns en användare jag tänker på som brukar resonera som ts. Hans logik (eller avsaknad av logik) är att eftersom kvinnor kan få hjälp av vården med förlossningsskador (för han tror att kvinnor vill få hjälp från vården bara för att få hjälp till sexliv, och att sexliv då är en mänsklig rättighet för kvinnor) och därför borde män också ha sexliv som mänsklig rättighet och vården borde hjälpa till med att mer eller mindre servera kvinnor till exempelvis ts. eftersom ts inte får kvinnor från vården är det alltså orättvist att kvinnor får opereras för förlossningsskador.
det är också orättvist att kvinnor får lov att svepa både ja eller nej på dejtingappar. För att kvinnor så ofta sveper nej. Det är kvinnors fel att män mer ofta sveper ja än nej. Det är otroligt orättvist. Och listan kan göras längre
haha men suck?
Jag är nog för lite på familjeliv för att ha läst massa sån, men jo visst vet jag att allt för många inte förstår att sex inte är en rättighet utan ett privilegium.
Sex med sig själv kanske är en rättighet. Men inte intimitet till en annan individ.
Och att ens jämföra det med förlossningsvården 😅
Men ja, det finns alltför många med den typen av åsikter. Sveriges tros ju tyvärr vara ett av världens mest inceltäta länder.