• Anonym (När börjar entitlement/berättigande?)

Oknullbar=ingen berättigande?

Varför får kvinnor lägga skulden på olika ensamma män och påstå att de ska vara mer oattraktiva än andra män samtidigt som dessa män inte får lägga skulden då på kvinnorna istället?
    Oknullbar ska inte handla om att man anser att någon är skyldig något men om någon istället påstår att de vill att kvinnorna ska göra något så kan olika personer påstå att dessa män vill vara berättigade till något. 
    Det hade varit annorlunda om man hade sagt att ingen är skyldig någon något.
    Om man skulle påstå att det handlar om männens preferenser så skulle man acceptera mäns klagomål mot kvinnor?

Män är inte skyldiga kvinnorna något heller men det är socialt accepterat att få säga att de ska vara misslyckade pågrund av någon anledning bland annat. 
  • Svar på tråden Oknullbar=ingen berättigande?
  • Mandel
    Anonym (KG) skrev 2025-08-22 17:57:11 följande:
    Men om man kör tesla då? Gäller det även då?

OBS! Kör tesla för miljöns skull dvs inte för att man tycker det är stekigt.
    Nja, undvik vatten i Teslan så testa med hallonsaft i stället. Ekologisk.
    Det torkar med tiden fast och gör att det går kalas att hala fram en
    3-rätters.
    Undvika dock att servera Pomac till för då slår det gnistor som kan tända eld på generatorn ena säkring.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Hmm)
    Mandel skrev 2025-08-22 17:51:22 följande:

Om man tar 1 och kastar in bland 3 andra så kanske det skulle kunna bli så att 2 och 3 blir 2 och då kanske det blir annat ljud i skällan? 🤔

Alternativt kanske man kunde testa att spola av och rengöra fläkten som sitter under den övre transistorn och på så vis få fram ett annat mer önskvärt resultat?

What??
  • Jimmy75
    Tukt skrev 2025-08-21 18:18:37 följande:

Here we go again...

Jag inser ju det dumma i att ens ställa frågan istället för att bara walk away 😂

Men nyfikenheten tar över beslutsfattandet och undrar vad det är som händer igen? Menar ni fredagstråd, generellt inceltema, eller är det någon specifik användare som ofta startar såna här ämnen?

Har ju noterat att det redan är någon (inte läst allt) som hakat på och ondgör sig över att det är så orättvist att kvinnorna får lov att klaga....som om det finns något som hindrar männen från att gnälla (vilket FL tydligt visar att det inte gör).

• Jimmy75
    Mandel skrev 2025-08-22 18:17:26 följande:
    3-rätters.
    Undvika dock att servera Pomac till för då slår det gnistor som kan tända eld på generatorn ena säkring.
    😂
  • Anonym (Hehe)
    Jimmy75 skrev 2025-08-22 18:31:33 följande:

Jag inser ju det dumma i att ens ställa frågan istället för att bara walk away 😂

Men nyfikenheten tar över beslutsfattandet och undrar vad det är som händer igen? Menar ni fredagstråd, generellt inceltema, eller är det någon specifik användare som ofta startar såna här ämnen?

Har ju noterat att det redan är någon (inte läst allt) som hakat på och ondgör sig över att det är så orättvist att kvinnorna får lov att klaga....som om det finns något som hindrar männen från att gnälla (vilket FL tydligt visar att det inte gör).

Det finns en användare jag tänker på som brukar resonera som ts. Hans logik (eller avsaknad av logik) är att eftersom kvinnor kan få hjälp av vården med förlossningsskador (för han tror att kvinnor vill få hjälp från vården bara för att få hjälp till sexliv, och att sexliv då är en mänsklig rättighet för kvinnor) och därför borde män också ha sexliv som mänsklig rättighet och vården borde hjälpa till med att mer eller mindre servera kvinnor till exempelvis ts. eftersom ts inte får kvinnor från vården är det alltså orättvist att kvinnor får opereras för förlossningsskador. 

det är också orättvist att kvinnor får lov att svepa både ja eller nej på dejtingappar. För att kvinnor så ofta sveper nej. Det är kvinnors fel att män mer ofta sveper ja än nej. Det är otroligt orättvist. Och listan kan göras längre

• Anonym (KG)
    3-rätters.
    En gång kokade jag lingonsylt men hade slut på syltsocker så jag använde pommac och grannens gamla häcksax och rörde med.
  • Anonym (?)
    Anonym (Hehe) skrev 2025-08-22 18:58:53 följande:

Det finns en användare jag tänker på som brukar resonera som ts. Hans logik (eller avsaknad av logik) är att eftersom kvinnor kan få hjälp av vården med förlossningsskador (för han tror att kvinnor vill få hjälp från vården bara för att få hjälp till sexliv, och att sexliv då är en mänsklig rättighet för kvinnor) och därför borde män också ha sexliv som mänsklig rättighet och vården borde hjälpa till med att mer eller mindre servera kvinnor till exempelvis ts. eftersom ts inte får kvinnor från vården är det alltså orättvist att kvinnor får opereras för förlossningsskador. 

det är också orättvist att kvinnor får lov att svepa både ja eller nej på dejtingappar. För att kvinnor så ofta sveper nej. Det är kvinnors fel att män mer ofta sveper ja än nej. Det är otroligt orättvist. Och listan kan göras längre

haha men suck?
    Jag är nog för lite på familjeliv för att ha läst massa sån, men jo visst vet jag att allt för många inte förstår att sex inte är en rättighet utan ett privilegium. 
    Sex med sig själv kanske är en rättighet. Men inte intimitet till en annan individ. 

Och att ens jämföra det med förlossningsvården 😅
    Men ja, det finns alltför många med den typen av åsikter. Sveriges tros ju tyvärr vara ett av världens mest inceltäta länder.

• Feferoni

Jag förstår inte var alla dessa incels får sin energi ifrån. Man behöver ju inte vara professor i sociologi för att förstå hur kvinnor fungerar. Om det inte passar, res någon annanstans i världen där dina värderingar funkar. Skit i ankdammen. Sverige skiter i dig iallafall.

• Jimmy75
    Anonym (Hehe) skrev 2025-08-22 18:58:53 följande:

OMG!!!
  • Anonym (!)
    3-rätters.
    Anonym (KG) skrev 2025-08-22 19:09:27 följande:
    En gång kokade jag lingonsylt men hade slut på syltsocker så jag använde pommac och grannens gamla häcksax och rörde med.

MEN HALLÅÅÅÅ!!!! Ni kan ju inte komma här och föra logiska resonemang. Det är inte det som tråden är till för.
Svar på tråden Oknullbar=ingen berättigande?