Mayjel skrev 2025-09-04 01:20:28 följande:
Då hade jag inledningsvis blivit väldigt förvånad och till följd undrat varför de valde att ställa en sån fråga till just mig.

Jag klär mig anständigt, helt och rent, och sminkar mig aldrig. Är heller inte särskilt inbjudande, varken till kroppsspråk eller mimik.

Hade tagit det som en stor fet förolämpning om någon ändå skulle betrakta mig som nåt slags potentiell slampa som följer med främmande människor hem. Det är inte trevligt att bli sedd som både lösaktig och omdömeslös, bara nedlåtande och vedervärdigt. 

Sen vittnar det också om en bottenlöst usel social kompetens att ens gå fram och ställa en sån fråga till en främling på offentlig plats. Så jag hade dunstat rätt omgående, bara av den anledningen. 
Ja oj vilken förolämpning att båda i ett par tycker att du är het. Det behövs inget smink för att vara heller. Det finns säkert flera där ute som finner dig het.
De flesta brukar ta det som en komplimang även om det är nej tack.
Vilken trist uppfattning du fått om sex. Att man skulle vara omdömeslös för att man inte bara har sex som gift par. Är du frikyrklig eller kvinncel? Helt okej det med. Bara trist för din egen skull att ha en sån syn på andra människor. Tänk efter för sig själv var du kan ha fått den från, och försök att frigöra dig från det du blivit lärd av någon rigid människa som gillade att snacka ner andras leverne, bara en aning så att du kan göra saker du är nyfiken på själv men har blivit lärd att det är fel. 
Även att sluta vara så nedlåtande mot andra tror jag skulle få dig att må bättre själv.
Frågan kommer nog inte heller bara sådär av att någon går fram helt plötsligt. Förmodligen har du snackat med den ena i paret och haft det trevligt en större del av kvällen. Precis som det går till när man träffar andra intressanta människor ute, oavsett om det leder till sex eller nya vänskaper.