• Anonym (Snackas det skit?)

Utesluten från gruppchatt/smågrupper?

Kan man göra så att en medlem i en gruppchatt inte kan se vad de andra svarar på ett sms? Typ såhär: Jag är medlem i nybliven chattgrupp. Den som skapat den skrev just "Hej alla..." följt av en fråga till alla. Det som syns på min mobil är bara detta från den som skrev sms:et, plus det jag själv svarade. Ingen annan av de andra 3 personerna i gruppen har varken svarat el reagerat vad jag kan se, vilket är lite konstigt. Kan det vara så att det ställts in så att jag inte kan se vad de andra skriver till varandra? Eller kan man tekniskt inte göra så?

• Svar på tråden Utesluten från gruppchatt/smågrupper?
  • Anonym (Snackas det skit?)
    Anonym (Snackas det skit?) skrev 2025-08-22 14:15:12 följande:
    Utesluten från gruppchatt/smågrupper?

Kan man göra så att en medlem i en gruppchatt inte kan se vad de andra svarar på ett sms? Typ såhär: Jag är medlem i nybliven chattgrupp. Den som skapat den skrev just "Hej alla..." följt av en fråga till alla. Det som syns på min mobil är bara detta från den som skrev sms:et, plus det jag själv svarade. Ingen annan av de andra 3 personerna i gruppen har varken svarat el reagerat vad jag kan se, vilket är lite konstigt. Kan det vara så att det ställts in så att jag inte kan se vad de andra skriver till varandra? Eller kan man tekniskt inte göra så?

*smågrupper = sms-grupp (aoutkorrekt)
  • Anonym (xxx)

De andra har nog inte svarat ännu. 

• Anonym (Sms)

När jag skickat gruppsms så går det ut till alla men jag är den enda som får svaren. 

Vill jag att alla ska kunna läsa får jag skapa en grupp på en annan plattform, tex Whatsapp eller Messenger. 

• Anonym (?)

Grupp-chat via SMS funkar dåligt mellan Apple och Android.

• Anonym (såhär)

Tror det blir så att om man bara klickar i svara så kommer det enbart till den som skickade smset. Har det problemet med mina föräldrar som vill smsa...

Svar på tråden Utesluten från gruppchatt/smågrupper?