• Anonym (Beswiken)

Varför kan inte män försöka se naturliga ut när de tar selfies?

Swipear på Tinder.. först en man med gristryne, dubbelhaka och uppspärrade ögon, med den blicken ser han ut som han nyss rymt från ett fängelse eller något.

Sedan en man med världens största leende och stora tänder kombinerat med ett väldigt smalt ansikte, glasögon samt ful frisyr.

Tredje mannen poserar framför en spegel, vill visa att han tränar på gym, men har s.k. "ballongmage". Magen putar ut mer än musklerna. Dessutom med en bitter uppsyn.

Fjärde mannen ser inte ut att ha rakat sig på ett år, stort skägg, sur uppsyn och Motorhead-tröja (vem lyssnar på Motorhead år 2025 liksom)?

Varför finns det så få män som kan se naturliga och prydliga ut när de tar selfies till datingappar? Eller är det något annat, personligt man försöker framhäva?

• Svar på tråden Varför kan inte män försöka se naturliga ut när de tar selfies?
  • Anonym (g)

Du hade mig till du på riktigt dissade en tshirt...vem är så ytlig och dömande???

• Anonym ("Naturligt" kan man tolka olika)

Det ligger inte för de flesta män att fjäska på det viset, och troligen övar de ju inte på selfies hela dagarna heller?

Kan man inte är det nog smartare att be en vän att ta kort men det känns väl lite pinsamt också, så klart.

Och sen är det väl mer naturligt att visa sig med sitt ett år långa skägg och sin Motörhead- tröja än att fotoshoppa bort skägget och låtsas vara kostymnisse om man nu inte är det, eller tycker du inte?

Män är mer "det du ser är det du får" än kvinnor. På gott och ont.

• Anonym (Beswiken)
    Anonym ("Naturligt" kan man tolka olika) skrev 2025-08-22 20:02:44 följande:

Det ligger inte för de flesta män att fjäska på det viset, och troligen övar de ju inte på selfies hela dagarna heller?

Kan man inte är det nog smartare att be en vän att ta kort men det känns väl lite pinsamt också, så klart.

Och sen är det väl mer naturligt att visa sig med sitt ett år långa skägg och sin Motörhead- tröja än att fotoshoppa bort skägget och låtsas vara kostymnisse om man nu inte är det, eller tycker du inte?

Män är mer "det du ser är det du får" än kvinnor. På gott och ont.

Jag undrar bara varför män inte är lika måna om att vara visuellt tilltalande som kvinnor. Varför anstränger sig så många inte ens?
  • Anonym (!)
    Anonym (Beswiken) skrev 2025-08-22 19:57:13 följande:

Fjärde mannen ser inte ut att ha rakat sig på ett år, stort skägg, sur uppsyn och Motorhead-tröja (vem lyssnar på Motorhead år 2025 liksom)?

Förstår inte varför det skulle vara något problem att lyssna på bra musik 😀🤘

Annars har jag aldrig använt någon av dem du nämner. Jag har haft happypancake, men tyckte ofta folk såg trevliga ut. Och visst, man vill kanske inte att personen ska se ut som en förrymd psykoatient, men samtidigt får man ju försöka se hur de ser ut även om de inte tar bra bilder. 
  • Anonym (A)

Swipear på Tinder.. först en man med gristryne, dubbelhaka och uppspärrade ögon, med den blicken ser han ut som han nyss rymt från ett fängelse eller något.

Sedan en man med världens största leende och stora tänder kombinerat med ett väldigt smalt ansikte, glasögon samt ful frisyr.

Tredje mannen poserar framför en spegel, vill visa att han tränar på gym, men har s.k. "ballongmage". Magen putar ut mer än musklerna. Dessutom med en bitter uppsyn.

Varför finns det så få män som kan se naturliga och prydliga ut när de tar selfies till datingappar? Eller är det något annat, personligt man försöker framhäva?

Algoritmen måste ha varit taskig. Såg inte alls det du beskriver under mitt år på tinder faktiskt.
  • Anonym (Isa)

Mäns selfies är beviset på deras fullständiga oförmåga att begripa det mest grundläggande i socialt umgänge eftersom de gång på gång serverar sina svullna ansikten sina fåniga poser sina groteska skägg och sina falska leenden som om någon skulle bli imponerad av så lite möda de lägger ner på sitt yttre när sanningen är att de inte ens förstår att människor faktiskt måste uthärda synen av deras självbelåtna uttryck och deras obekväma kroppar och att hela spektaklet bara visar hur ointelligenta och lata de är i varje aspekt av livet.

• Anonym (J)
    Anonym (!) skrev 2025-08-22 20:18:14 följande:
    Förstår inte varför det skulle vara något problem att lyssna på bra musik 😀🤘

Annars har jag aldrig använt någon av dem du nämner. Jag har haft happypancake, men tyckte ofta folk såg trevliga ut. Och visst, man vill kanske inte att personen ska se ut som en förrymd psykoatient, men samtidigt får man ju försöka se hur de ser ut även om de inte tar bra bilder. 
    Varför inte skriva bandnamnet i pannan också? 
  • Anonym (J)

För att inte tala om de killar som lutar med läpparna, brbreeejfkfmrlngd

• Anonym (Ändra fokus)

Allt det du beskriver låter väldigt naturligt och uppriktigt. Att se prydlig ut är inte naturligt enligt mig. Att se prydlig ut är något man gör för att man måste. Tråkigt (enligt mig inte alla) men man gör det för att det förväntas i vissa situationer. Om man vill dejta för ett förhållande är det bästa att vara en själv och för många är det nog inte att vara prydlig. Du behöver ju inte dejta männen som inte ser prydliga ut så fokusera på de män som faller dig i smaken inte andra män.
Svar på tråden Varför kan inte män försöka se naturliga ut när de tar selfies?