• Allan 1

Tjej som inte tar initiativ

Min tjej är helt eller nästan helt ointresserad av att ta initiativ till kel och mys. Hon säger att hon älskar mig, men oftast bara när jag säger de till henne och då för det mesta, och jag dig. 

Vi bråkar aldrig och allt funkar bra i vardagen. Vi har det väldigt bra tillsammans på alla sätt och vis. Men när de kommer till närhet ömhet och sex så är det alltid på mitt initiativ. Hon tar sällan eller aldrig initiativ, saknar de nå så oerhört mycket. Gör ibland mer och mer mig ledsen och känner mig inte åtrådd. 
    När vi har sex är det bra sex iallafall för henne, hon njuter och mår bra. Hon säger att hon aldrig trodde hon skulle få uppleva något så här underbart i livet. Men som sagt,  det är alltid jag som får ta initiativet och ger henne massor av njutning. Jag saknar så oerhört mycket att få något tillbaka, eller att hon tar initiativ, visar att hon vill ha mig.
    Jag saknar beröring närheten och att få känna mig älskad. Vet inte kanske är det onödigt att tänka känna så här, vi har ju det bra i övrigt. Att få bli bekräftad av den man är tillsammans med. Att hon visar ger något tillbaka av egen vilja och lust.
    Ska man bara acceptera att hon aldrig tar initiativet inte är sådan som person
  • Svar på tråden Tjej som inte tar initiativ
  • Allan 1

Hon säger att hon har svårt för att ta initiativ.  Att hon inte vet hur hon ska göra eller säga. Att det inte är lätt att prata om de 

• Allan 1

Vi har varit tillsammans snart två och ett halvt år. Hon nobbar aldrig, hon säger att hon vill ha de så att jag tar initiativ.  
    Jag har en hög lust,  kanske den är lite högre än hennes.
    Vi har köpte nå kort spel och frågespel. 
    Har testat de och är härligt när vi testat dom. Men oftast är svaren från hennes sida ganska kort. Känns ibland som att hon tycker det är jobbigt att svara.  Tror eller känslan är att hon inte är bekväm riktigt i att prata om sex. Hon är lite blyg när de kommer till sex.
    Hennes initiativ till kramar och pussar en hand på ryggen de kommer hyfsat ofta.
    Men att riktigt visa att hon vill ha mig den känslan saknar jag.

• Allan 1
    XDX skrev 2025-08-23 22:02:27 följande:

Känner igen mig i detta. Har levt med en initiativlös partner i ca 20 år nu och det är hemskt och deprimerande. Får mig att ständigt att längta efter en annan partner, skitjobbigt. Beklagar mitt kanske negativa svar men jag vill bara varna dig för att fastna jättelänge i något som tynger dig. 

Det är okej,  ibland måste man få klaga. Det är ju verkligen inte meningen att ett förhållande ska vara hemskt och deprimerande. 
    Kan förstå att det kommer tankar om en annan partner.
  • Allan 1
    Man i norr skrev 2025-08-23 20:43:30 följande:
    Grattis till en partner som aldrig nobbar! Hur många har det så fantastiskt bra??
    Du besvarade inte min fråga om hur ofta ni har sex. Kan det vara så som någon skrev, att hon aldrig hinner börja längta nog mycket för att behöva ta initiativet?

Sen är det ju så att människan aldrig blir nöjd.. Många skulle offra otroligt mycket för att vara i din sits!
    Var glad att ni har det så bra! Njuut!
    Missade och svara på frågan ang hur ofta vi har sex. 
    Det varierar från varje dag till ibland en gång på en och enhalv vecka kanske.  
    Och jag tycker det är okej.  Ibland orkar man bara inte.  Lusten kanske inte riktigt finns där ibland. 
  • Allan 1

Liten uppdatering,  vi har dom senaste veckorna pratat jätte mycket om situationen.  Hon är jätte ledsen över att det blivit så här. Hon säger att hon själv inte förstår att det blivit så att jag inte riktigt känner mig älskad. Att hon inte tar initiativ till närhet ömhet beröring och sex. Men är helt medveten om att hon inte är som tidigare.  Hon vet inte heller riktigt hur vi ska göra för att ändra på situationen. 
    Efter alla diskussionerna har de kommit fram att hon inte mår riktigt bra, gillar inte sitt utseende.  Övervikt är en stor orsak.
    Men också många andra små saker som blivit jobbiga. Men hennes kärlek till mig är fortfarande enormt stark och vill fortsätta.
    Hon tycker att när läget är som de är och hon inte kan ge mig de jag saknar så tycker hon att jag får gärna hitta andra som kan ge mig de jag saknar. Hon tycker att det är fel att jag ska behöva känna så här.
    Det är dock inte någon jag känner för. Hellre då att avsluta förhållandet tänker jag. 
    Vi fortsätter att prata,  känns som att det ändå går jättebra att prata trots allt. 

• Allan 1

Vi har diskuterat krig att gå till en sexolog,  det känns dock inte i de här läget att de är aktuellt. Men håller med att de kanske skulle hjälpa till att förstå att jag älskar henne för den hon är 
    Men positivt iallafall att kunna prata lite mer om de uppkomna än tidigare. 
    Jag älskar henne fortfarande och hon älskar mig.  Det är nog inget som någon av oss tvekat på.
    De är mest jobbigt att situationen är jätte jobbig . Har tidigare levt i liknande förhållande.  Och vill absolut inte hamna där igen. Orkar verkligen verkligen inte med ett 
    till förhållande som inte innehåller kärlek beröring närheten värme och sex. 
    Jag är värd något bättre.

• Allan 1
    Anonym (C) skrev 2025-10-13 19:28:06 följande:
    Precis, så fungerar livet.
    Mm kanske de gör 🙂, men för mig är det inte de som är stötestenen. 
    Jag saknar mer att hon visar sin kärlek till mig på något sätt. Är intresserad av hon ger lite iallafall lite mer beröring. Vill ha närhet och mys.
    Sen saknar jag initiativet till sex. I sexet visa sig närvarande inte bara ligga och få. Och när hon kommit 3 eller fler gånger är de bra.  Då är hon nöjd.
    I sexet är inte min njutning så viktig känner jag. 
  • Allan 1
    Anonym (Vilket?) skrev 2025-10-16 23:17:50 följande:

Håll isär begreppen, tack!
    Först är det "kel och mys" hon är anti, sen kommer det fram att du inte får sex! Så vad är egentligen problemet?? Kel och mys är jag helt öppen för och försöker vara nära, hålla handen, gosa, bry mig, massera, ta på. Men möts av en isbit som tycker allt är "löjligt" och "töntigt". Däremot spotta på kuken och köra in den medan man sover är visst kul. I min värld är "kel och mys" en bra öppning för sex, eller för att bara visa att man tycker om varandra och vill vara nära, men bara han får flott på skinnspiken när han vill så är han nöjd, vilket inte är det mest erotiska man kan tänka sig.

Absolut att man ska hålla i sär begrepp. 
    Kel och mys är en sak ,men ack så viktigt. Kanske en smekande hand på ryggen en kram eller puss, en hand på benet, visa eller säga på något sätt. Finns mycke som inte kostar något men betyder väldigt mycket. 
    Ska ju inte bara vara den ena som visar sin kärlek på olika sätt i en kärleks relation. 
    Det är väl sånt som gör en relation ännu bättre.  
    Och på rätt sätt gör att man får lusten till sin älskade. 
    Angående sex så är de ju sorgligt om du upplever att de bara handlar om att få knulla.
    Tråkigt att behöva känna så.  Dock inget jag själv iallafall känner igen mig i. 
    När de kommer till sex så vill då jag iallafall att bådas njutning är lika viktig.
    Vill inte bara knulla och så var de bra med de.
  • Allan 1
    Anonym (Krille) skrev 2025-10-17 14:31:25 följande:

Många tjejer har en annan typ av lust än män i olika perioder i livet, den finns där långt inne men ter sig inte alltid på samma sätt som mäns lust vilket gör att män inte verkar förstå. Det är inte alltid brist på attraktivitet det handlar om. P-piller och andra hormonpreparat påverkar lusten mycket också. 

Lusten behöver helt enkelt lockas fram. Hittar man bara förståelse mellan varandra om det och den ena är bekväm med att vara den "drivande" så kan man ha det rätt bra ihop.

Ja visst är det så att det är olika mellan tjejer och killar. 
    Lusten kommer och går i livet för killar och tjejer. 
    Och piller eller klimakteriet påverkar också olika för tjejer. 
    Absolut viktigt att förstå visa förståelse för den andra, och viktigt att kunna prata med varandra om allt.
    Locka fram lusten ja kanske man behöver ibland. 
    Men härligare om den kommer självmant. 
    Att vara drivande ja varför inte, men man behöver nog ändå känna att den andra också vill. 
    Men varför ska man nöja sig med rätt bra om man kan ha de riktigt underbart istället. 
  • Allan 1

Igår fick jag veta massor. 
    Ett svar var, att visa kärlek ge närhet och beröring inte är och kommer naturligt för henne.
    När de kommer till att ta initiativ till de sexuella så är de heller inte något som kommer och är naturligt. 
    Enl henne finns inget absolut inget som jag sagt säger eller gör gjort under våra lite över 2 år tillsammans att hon inte riktigt kan ge som hon egentligen vill.
    Nu vet jag massor som jag aldrig viste.
    Riktigt sorgligt.

Svar på tråden Tjej som inte tar initiativ