Inlägg från: Anonym (Bertil) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bertil)

Tjej som inte tar initiativ

Min fru tar inte heller initiativ lika ofta som jag. Jag pratar med henne om det ibland, men tjatar inte. Istället försöker jag njuta av att det är jag som styr, jag bejakar min dominanta sida. Det går bra.

• Anonym (Bertil)
    Allan 1 skrev 2025-10-07 19:03:23 följande:

Liten uppdatering,  vi har dom senaste veckorna pratat jätte mycket om situationen.  Hon är jätte ledsen över att det blivit så här. Hon säger att hon själv inte förstår att det blivit så att jag inte riktigt känner mig älskad. Att hon inte tar initiativ till närhet ömhet beröring och sex. Men är helt medveten om att hon inte är som tidigare.  Hon vet inte heller riktigt hur vi ska göra för att ändra på situationen. 
    Efter alla diskussionerna har de kommit fram att hon inte mår riktigt bra, gillar inte sitt utseende.  Övervikt är en stor orsak.
    Men också många andra små saker som blivit jobbiga. Men hennes kärlek till mig är fortfarande enormt stark och vill fortsätta.
    Hon tycker att när läget är som de är och hon inte kan ge mig de jag saknar så tycker hon att jag får gärna hitta andra som kan ge mig de jag saknar. Hon tycker att det är fel att jag ska behöva känna så här.
    Det är dock inte någon jag känner för. Hellre då att avsluta förhållandet tänker jag. 
    Vi fortsätter att prata,  känns som att det ändå går jättebra att prata trots allt. 

Hörde på "Kropp och själ" i P1 om kärlek. En kvinna konstaterade att hon var mycket mer verbal än sin man, uttryckte sin kärlek med ord. Det gjorde inte han. Hennes lösning var att "använda Google translate", alltså att tolka det han gör och inte gör.

Jag är i motsvarande läge med min fru, och väljer att tolka hennes vänligheter och omtanke som kärleksbevis. Hon stryker mina skjortor! Hon berömmer min matlagning! Hon tar initiativ till resor!

Det är lite oftare jag som tar initiativ till sex. Hon vill att jag ska backa, inte vara påstridig eller tjatig, då minskar hennes lust. Så nu försöker jag bara lägga upp bollen, och så får hon smasha. "Skönt att vi inte behöver ha bråttom imorgon när vi vaknar..." 

Det funkar bättre nu för oss. Nu när vi var lediga tog hon initiativet tre gånger på en vecka!
  • Anonym (Bertil)
    Allan 1 skrev 2025-10-13 20:20:04 följande:
    Mm kanske de gör 🙂, men för mig är det inte de som är stötestenen. 
    Jag saknar mer att hon visar sin kärlek till mig på något sätt. Är intresserad av hon ger lite iallafall lite mer beröring. Vill ha närhet och mys.
    Sen saknar jag initiativet till sex. I sexet visa sig närvarande inte bara ligga och få. Och när hon kommit 3 eller fler gånger är de bra.  Då är hon nöjd.
    I sexet är inte min njutning så viktig känner jag. 
    Känns fint att läsa om män som har längtan efter kärlek och närhet. Det strider mot myten att män bara vill knulla och sen sova.

Jag tror att kvinnor och män är mer lika än olika. Sen kommer uppfostran, media och förebilder som förvränger våra behov.
  • Anonym (Bertil)

Mina kvinnor har uppskattat att jag inte varit påstridig, inte visat missnöje om det inte blivit sex som jag förväntat mig, inte tjatat och klagat. 

Bäst har varit att vara "lätt på handen". Att smeka i förbigående, ge en klapp på kinden, lyssna noga på henne och ställa följdfrågor och återknyta till sånt hon berättat tidigare. Uppvakta med små gåvor och förslag på bio eller middag på stan. Att närma mig försiktigt, men luta mig tillbaka utan att det blir en ren sexinvit. 

Hon vet att jag gärna har sex med henne en morgon i helgen. Jag behöver inte upplysa om det, bara vara öm och rar och låta henne styra.

Och faktiskt tycker jag mig kunna känna på hennes hud och rörelser när hon är intresserad. Hon blir lite varmare i händer och på ryggen, som att huden öppnar sig.

• Anonym (Bertil)
    Anonym (Man) skrev 2025-10-21 14:14:18 följande:
    Hon vill styra då är du lyckligt lottad men du kan känna hennes hud så har du reptila förmågor kanske
    Japp, jag är en orm.
  • Anonym (Bertil)
    ResanTillMelonia skrev 2025-10-21 14:36:43 följande:
    Det är väl inte gammalmodigt? jag håller med. Det är mannens uppgift
    Varför är det mannens uppgift att ta initiativ till sex?
  • Anonym (Bertil)
    ResanTillMelonia skrev 2025-10-21 16:12:21 följande:
    Vi har våra biologiska roller
    Nåja, vi är väl inga amöbor från urtiden?

Det som gör människan så unik är att hon kan utvecklas, forma nya mönster och värderingar, utveckla sina handlingar. Hon är inte styrd av biologin, som en fluga.
  • Anonym (Bertil)
    Anonym (Kuckyoung) skrev 2025-10-22 14:23:51 följande:

Ånej! Det är en typisk kvinna!!!
    De blir alla likadana förr eller senare.
    Tror det ligger i deras gener, att bli lika passiva som en död fisk!

Testa att kåta upp henne lite, och sen vara helt passiv. Då kanske hon blir mer uppfinningsrik.
Svar på tråden Tjej som inte tar initiativ