• Anonym (Gela)

Kan jag älska min son efter detta?

Försök finnas där för honom. Han är så ung.Se till att snabbt själv få en samtalskontakt så att du har någon utomstående att bolla med. Förmodligen komner Socialtjänsten att höra av sig så om du vill kan du be om samtalskontakt där. Men jag tror att du behöver en psykolog, inte en socionom. Min erfarenhet sv socionomer är att det här är för komplicerat för dem. Du behövernågon som kan något pedofili och kan svara på dina frågor. 

Att vara pedofil är inte automatiskt likvärdigt med att vara en avskyvärd människa. Många pedofiler utför inte handlingar mot barn eftersom de förstår att det är fel. OM din son är pedofil - hjälp honom att hitta styrkan att inte begå såna handlingar. 

Hur stor åldersskillnad är det på personerna i materialet och din son? Är han ung är det kanske i princip jämnåriga det rör sig om. Att en femtonåring attraheras av en fjortonåring tex är ju inget konstigt. 

En del utforskar den typen av material för att de själva varit utsatta. Ha ett öga öppet för det. 

• Anonym (Gela)
    Anonym (Jag) skrev 2025-08-24 12:40:17 följande:
    I TS skrev du att han är 18. Hur gammal är han egentligen?
    Jag hade inte låtit honom komma undan med att "han inte vill prata om det". Han får äga det han gjort.
    I första meningen står det att han är under 18. 
Svar på tråden Kan jag älska min son efter detta?