Kan jag älska min son efter detta?
Förstår att detta är fullständigt förkrossande för er som föräldrar och förstår att det är jättesvårt att hantera men
jag tycker att det är viktigt att du försöker finnas där för honom genom detta. Om du försvinner tror jag risken ökar att han kommer fortsätta på det spåret för att han känner sig ensam och övergiven.
Då kanske det är bättre att finnas för honom i processen att ge honom Den hjälpen han behöver.
Men tycker också du kan säga till honom att du är djupt besviken och inte riktigt vet hur du ska hantera detta, men att du kommer försöka finnas där för honom.
Tror att föräldrars stöd är avgörande här för att kanske få bukt med det.
Det framgår inte vilken ålder det var på barnen. Tänker att om en 18åring kollar på en 16åring är det kanske inte ett tecken på att han är pedofil (även om det inte är okej), men om det rör sig om yngre så finns det en risk.
Men något som är positivt är ju att 1, han mår dåligt av det och 2 vill få hjälp. Börja där och börja med att se till att han får hjälp, så får psykologen kanske göra en utredning för att avgöra vilken nivå det faktiskt ligger på.