• Anonym (.)

Kan jag älska min son efter detta?

Förstår att detta är fullständigt förkrossande för er som föräldrar och förstår att det är jättesvårt att hantera men
    jag tycker att det är viktigt att du försöker finnas där för honom genom detta. Om du försvinner tror jag risken ökar att han kommer fortsätta på det spåret för att han känner sig ensam och övergiven. 

Då kanske det är bättre att finnas för honom i processen att ge honom Den hjälpen han behöver. 
    Men tycker också du kan säga till honom att du är djupt besviken och inte riktigt vet hur du ska hantera detta, men att du kommer försöka finnas där för honom. 

Tror att föräldrars stöd är avgörande här för att kanske få bukt med det. 

Det framgår inte vilken ålder det var på barnen. Tänker att om en 18åring kollar på en 16åring är det kanske inte ett tecken på att han är pedofil (även om det inte är okej), men om det rör sig om yngre så finns det en risk. 

Men något som är positivt är ju att 1, han mår dåligt av det och 2 vill få hjälp. Börja där och börja med att se till att han får hjälp, så får psykologen kanske göra en utredning för att avgöra vilken nivå det faktiskt ligger på. 

• Anonym (.)
    Anonym (Hjälp) skrev 2025-08-24 22:35:48 följande:
    Tack för ditt svar. Jag förstår att jag måste hjälpa han och stötta han i detta. Han säger att han blev länkad till dessa sidor av någon och sen kunde han inte kontrollera det. Jag vet inte hela bilden så han inte vill berätta allt. Jag kommer ta kontakt med psykolog. jag vill bara att han ska bli bättre och ha  ett normalt tonårsliv. Han säger oxå att han känner sig ensam, han har inte så många kompisar och det är svårt i skolan. Nu börjar det krypa fram en massa saker som jag inte kände till. Jag har ju märkt att han mått lite dåligt i perioder men inte förstått allt detta. Detta är svårt men lever på hoppet att han ska bli bättre och kunna leva ett normalt liv. 

Det är ju jättebra att detta kommit fram, även om jag förstår att det är fruktansvärt och hemskt. Men nu har ni äntligen börjat prata om det, och det är ju första steget. Det är ju dessutom tydligt att han mår jävligt dåligt vilket såklart är hemskt, men också ett bra tecken när det gäller delar av detta ju. Men som du säger så gäller det nu att hitta en psykolog till honom. 

Jag funderar faktiskt på om det inte hade varit att hitta en psykolog som även är utbildad åt sexologhållet, för det kan ju vara att det här finns problem som är mer djupt rotade än en ?vanlig? psykolog kan. 
    Om du söker på vårdval psykoterapi så hittar man utbildade i ens region och där kan man ju ringa runt och hitta någon med den expertisen. Det ska också ingå i högkostnadsskyddet och så. 

Eller så kan ni ju kolla också vad psykologerna på bup har för utbildning också.
    Och det kanske inte alls behövs, men värt att fundera över tänker jag. 

Önskar er all lycka 💞

• Anonym (.)
    Anonym (m) skrev 2025-08-26 17:12:31 följande:
    Men vad skulle dessa människor tjäna på det? Klarade de sig inte utan honom? Låter mest som en konstig ursäkt men vad vet jag.

Det kan vara ett sätt att pressa personen att själv dela bilder på sig själv, eller pressa att hen själv ska ordna bilder för att dela. 
    Det är ju betydligt lättare för en ungdom att få andra att skicka bilder till sig än det är för en gammal pervogubbe. Som ung har man en helt annan tillgång till sånt, så tyvärr är jag faktiskt inte förvånad att pedofilnätverk utnyttjar unga på såna sätt.

Svar på tråden Kan jag älska min son efter detta?