Idol 2925
Tjejerna borde åka
Tjejerna borde åka
Arvid vidare och jag är sååå glad

Men att de måste visa de som gråter jämnt. De lurar ju mig att börja gråta också. 
Gissade fel då. Love B åkte ut.
Verkar vara så
Nästa veckas tema Abba
Men även Love tog det bra.

Tack för i kväll

Jag var inte helt förvånad över att Mr Love åkte, han fick en av minst etablerade namnen i tv då hennes hit blev väldigt populär på radio och streaming. Det hjälpte så klart inte heller att hans personlighet har ansetts från dag 1 vara ganska flummig och inte så seriös. (Jag har stöttat honom från dag 1) Roligt för Nicolina, vågar man skriva vad henne som utröstad nästa vecka? Sofia blev jag lite förvånad över, men när det stod mellan henne och Arvid hade jag en känsla att det skulle sluta så här. Varför jag inte närvarade var p.g.a. julbord som jag hade bokat i förväg. Åker 1 (2 kanske åker, vem vet, inte jag.) Blir det Nicolina, 2 blir det som åker kan det bli Arvid och Nicolina. Tyvärr blev inte Luca-effekten att glädjen och entusiasmen var det som räddade Love som säker vilket var det jag hoppade skulle hända. Förresten är Hos dig är jag underbar en usel livebandlåt just för att studioversionen är snyggt och skarpt producerad, vilket gör att live är den ganska tunn och nej, Patrik kan fortfarande sjunga den riktigt bra. Vi får se om det är juryns val nästa lördag, jag hoppas att det blir utmaning-och-glänsar-låtar och jag juryn vågar dra gränserna.