• Anonym (TS)

Vi som vill ge ut en bok

Det vill jag göra. Jag vill släppa min självbiografi. Håller på att skriva den-för min egna skull än så länge. Mitt livshistoria är så wacky och kafkaartat att jag behöver skriva den för att bearbeta den. Det är som terapi för mig. 
    Det finns såklart ingen garanti att den kommer ges ut av något förlag. Men jag vill nog försöka. 

Här samlas vi som peppar och stöttar varandra med skrivtips och dylikt. 

• Svar på tråden Vi som vill ge ut en bok
  • Anonym (Det vill jag med)

Det vill jag med och har i stort sett färdigställt materialet för länge sedan, men behöver liksom ett avslut 🙂. Hur gör man? vem kontaktar man? och på vilket sätt. ska man skicka in digitalt eller hur fungerar det nuförtiden. Br

• Anonym (TS)
    Anonym (Det vill jag med) skrev 2025-08-24 15:20:51 följande:

Det vill jag med och har i stort sett färdigställt materialet för länge sedan, men behöver liksom ett avslut 🙂. Hur gör man? vem kontaktar man? och på vilket sätt. ska man skicka in digitalt eller hur fungerar det nuförtiden. Br

Åh, så spännande. Vet inte riktigt hur man gör. Kanske kontakta förlaget via eö-mail. Hehe. 

Vad handlar din roman om?
  • Anonym (Hmm..,,)

Är ni kända på något vis? Tror inte många (någon?) kommer ha intresse av någon okänd människas livsöde. Finns miljoner liknande öden så de flesta har nog med sitt.
    Skriv för er egen skull men att nåt förlag skulle vilja ge ut det är osannolikt tror jag.

Anonym (Hmm..,,) skrev 2025-08-24 16:03:11 följande:

Är ni kända på något vis? Tror inte många (någon?) kommer ha intresse av någon okänd människas livsöde. Finns miljoner liknande öden så de flesta har nog med sitt.
    Skriv för er egen skull men att nåt förlag skulle vilja ge ut det är osannolikt tror jag.

Har skrivit en barnbok som jag skulle vilja trycka upp till mina barn och barnbarn till att börja med. Man behöver inte vara känd för att skriva och ge ut en bok. Och hur blir författare kända förresten om dom inte försöker ge ut? 🤔 Om jag skrev en bok om mig själv så skulle även den bara lämnas till ?efterlevande? så att säga. Jag skulle tycka det var superintressant att läsa om nån gammal släkting som man inte vet nåt om. Så det skulle bara vara för eget bruk så att säga. 

Och nej jag är inte känd, men min man är känd så nåt intresse kanske det skulle finnas ändå.

Anonym (TS) skrev 2025-08-24 15:55:51 följande:
    Åh, så spännande. Vet inte riktigt hur man gör. Kanske kontakta förlaget via eö-mail. Hehe. 

Vad handlar din roman om?
    Det är en barnbok. 🙂
  • Anonym (Hmm..,,)

Barnbok är en helt annan sak än en självbiografi.

• Anonym (A)

Jag försökte börja skriva ett tag, men gav upp till slut. Vet att jag fick en bok av min sambo med en massa skrivprompts, blir fortfarande lite nedstämd när jag ser den.

• Anonym (Rebecca)
    Anonym (Det vill jag med) skrev 2025-08-24 16:07:21 följande:
    Har skrivit en barnbok som jag skulle vilja trycka upp till mina barn och barnbarn till att börja med. Man behöver inte vara känd för att skriva och ge ut en bok. Och hur blir författare kända förresten om dom inte försöker ge ut? 🤔 Om jag skrev en bok om mig själv så skulle även den bara lämnas till ?efterlevande? så att säga. Jag skulle tycka det var superintressant att läsa om nån gammal släkting som man inte vet nåt om. Så det skulle bara vara för eget bruk så att säga. 
    TS pratar om en självbiografi. Inte många som kommer vilja läsa en biografi om nån random Svensson.
  • Anonym (Hmm..,,)
    Anonym (Rebecca) skrev 2025-08-24 17:02:00 följande:
    TS pratar om en självbiografi. Inte många som kommer vilja läsa en biografi om nån random Svensson.
    Exakt vad jag menar. Möjligen vänner, släkt och eventuellt bekanta, men ingen annan.  Totalt ointressant. 

Barnbok däremot Drömmer
Svar på tråden Vi som vill ge ut en bok