• Kattigloo

Vi som gjort flertal IVF/många återföringar utan levande barn.

Jag är också 35, snart 36. Alltid fått höra att vi har så goda chanser och allt ser så bra ut.

Mitt problem verkade vara att jag inte fick någon ägglossning, jag fick utslag på stickorna men äggen lossade aldrig utan gick tillbaka.

Vi har nu gjort 11 FET och aldrig fått ett plus. Vi började försöka bli gravida 2020. 

Kliniken vi går till vägrar testa något. Vi göra bara samma saker, om och om igen. Funderar på att göra en sån där immunologisk utredning. Har du gjort nån?

Vi har 2 embryon kvar i frysen innan våra landstingsfinansierade försök är slut. 

Har ni gjort alla äggplock och återföringar på samma klinik? Eller era första tre på en annan och sen två äggplock där ni är nu?

Man har ju hört om att vissa kliniker ska ha babygaranti, men vad dom har för krav för att man ska få det det vet jag tyvärr inte. 

• Kattigloo

Hej Kronärtskocka!

Grattis till lyckan! 

Tack för alla länkar! Ja man har ju kammat alla sociala medier efter information många gånger om under dessa år, men det är ju så svårt att veta vad man bör ta till sig och inte. 

Min klinik vill inte göra något som inte har bevisad effekt. Vilket gör det lite frustrerande för oss.

Vid mitt senaste samtal med läkaren så frågade jag om dubbeldonation men det tyckte hon absolut inte eftersom jag själv redan är ung nog att donera ägg. Men i nästa mening säger hon att det kan vara så att våra embryon inte har den inre programmering dom behöver för att fortsätta dela på sig och fästa. Då tänkte jag ju att nån annans celler kanske skulle ha bättre chans men tydligen är jag inte gammal nog för att testa..

Men din stackare, hur fick du sköldkörtelproblem? Inte nog med lidandet att försöka skaffa barn så länge med dom motgångarna, att sen ha kvar sånna men efter det är ju världens otur. 

Fick du donerade ägg här i sverige? Om jag fattade rätt på min läkare så kostar ett äggplock på en annan kvinna och en annan mans spermier 120 000kr och då får man, som vid ett eget äggplock, dom emryon det resulterar i. Alltså allt från 0 till ptja- 8? grovt gissat, fast jag kan tänka mig att det finns dom som fått fler. Var det nått sånt för dig?

Jag har frågat vad dom tror på min klinik och dom säger bara att allt ser bra ut så det ska kunna gå typ... Dom kollar efter polyper och sammanväxningar nån gång varannat år och tar nytt sköldkörtelprov en gång om året. Det är det dom gör.

Skriva gärna om du har några tips på kliniker där du själv har fått bra känsla. Vi går i Göteborg nu.

Jag vet inte om jag hade vågat åka utomlands. Förutom typ Danmark då, Det känns ju änna inte som utomlands, det är ju bara över till grannen.

Svar på tråden Vi som gjort flertal IVF/många återföringar utan levande barn.