Bara pengar…suck
Jag håller med till 100 TS! Jag är så jäkla trött på att få höra "pengar" att jag nästan har slutat ge presenter förutom till ett fåtal personer. Sen är det ofta inga småpengar som begärs heller och även om jag har det gott ställt så är det en helt annan nivå på vad som anses bra nog idag jämfört med när jag var barn.
Jag fick typ en bok i present av min moster när jag var barn (och var glad och tacksam för det!) och idag ska ungarna ha minst 1000 kronor cash eller en märkeströja för att duga gud förbjude att tröjan bara kommer från Vero Moda. Hur blev det så? Och på tal om cash det duger inte heller utan det måste vara swish! WTF?! Hur många krav ska man behöva tåla för "äran" att få ge en present?
Otyget med att ge pengar är förbaskat tråkigt också. Vem kommer ihåg att hon fick 1000 spänn av faster julen 2025 ens fem år from nu? Men man kommer ihåg att man fick en aprikos tröja av farmor eller en CD av favoritartisten av kusinen många år efteråt. Okej, jag vet att få köper CD-skivor idag men ni fattar poängen.
Jag skulle kunna brodera ut mer men det har du gjort så bra redan TS att jag avslutar här.
/ Grinchen som hoppade av presenttåget för något år sen