• Anonym (Vad nu då?)

FB begär pinkod för messages?

Vad är nu detta?

Jag har fb men använder den enbart på min dator. Sen en vecka tillbaka kommer jag inte åt mina meddelanden utan det står att jag måste skapa en pinkod på 6 siffror. 

Är det verkligen allt som kommer att behövas; en kod? Kan jag läsa meddelanden igen om jag skapar denna kod? Krävs det något mer? Kommer jag alltid att behöva den from nu? 

Berätta vad du vet som redan har råkat ut för detta. 

• Svar på tråden FB begär pinkod för messages?
  • Anonym (Vad nu då?)

Ingen som har råkat ut för samma sak?

• Anonym (Jag har)

Samma problem. Min telefon gick sönder och köpte en ny och sen hade jättemånga meddelanden försvunnit och dom har inte kommit tillbaka. Provat det där med pinkoden men funkar inte.

Man måste ha samma enhet typ tror jag. Jag gick över från Apple till något annat och då försvann jättemånga medelanden meddelanden sen en tid tillbaka.

Vet inte lösningen faktiskt. Gått vidare nu.

• Anonym (Vad nu då?)
    Anonym (Jag har) skrev 2025-08-26 21:58:00 följande:

Samma problem. Min telefon gick sönder och köpte en ny och sen hade jättemånga meddelanden försvunnit och dom har inte kommit tillbaka. Provat det där med pinkoden men funkar inte.

Man måste ha samma enhet typ tror jag. Jag gick över från Apple till något annat och då försvann jättemånga medelanden meddelanden sen en tid tillbaka.

Vet inte lösningen faktiskt. Gått vidare nu.

Menar du att du skapade en pinkod men att du inte fick tillbaka gamla meddelanden? Men du kom in i inboxen efter att du skapat en pinkod? Jag kommer inte ens in i inboxen för tillfället om jag inte skapar en kod verkar det som. 
  • Anonym (f)

Jag skapade en pinkod för flera månader sedan, ibland krävs den. Inget konstigt.

• Anonym (Vad nu då?)
    Anonym (f) skrev 2025-08-26 22:26:19 följande:

Jag skapade en pinkod för flera månader sedan, ibland krävs den. Inget konstigt.

Men det är allt? Man skapar en pinkod och så är det klart?
  • Anonym (f)
    Anonym (Vad nu då?) skrev 2025-08-26 22:27:49 följande:
    Men det är allt? Man skapar en pinkod och så är det klart?
    Ja, vad tänker du att det är?
  • Anonym (Vad nu då?)
    Anonym (f) skrev 2025-08-26 22:33:12 följande:
    Ja, vad tänker du att det är?
    Vem vet haha det är fb vi pratar om. Obestämd
Svar på tråden FB begär pinkod för messages?