Hon skulle ha som mannen, +/-0 om hon inte jobbade extra.
Eftersom hon är mer ekonomisk och vill ha både guldkant och buffert för oförutsedda utgifter (vilket mannen inte har problem att ta del av båda) behöver hon jobba extra.
Anonym (M) skrev 2025-08-28 19:20:38 följande:
Missade du verkligen detta? "...jag går utan problem runt med den lönen jag har när jag arbetar extra."
 Utan den lönen går inte runt. Det skriver ts i trådstarten. 

Sedan skriver hon det motsatta, att hon visst helt plötsligt går runt även om hon skulle arbeta extra. 
Anonym (Tveksam) skrev 2025-08-26 20:28:11 följande:
Jag är den som lyckas spara undan lite varje månad och som då kan betala när man vill ha lite extra kul någon gång, semester tex, eller när någon större utgift skulle komma tex att bilen går sönder. Jag vill också att mina barn ska kunna få en liten extra slant när det behövs osv jag tror ni förstår hur jag menar.  
han insisterar på att jag tvärt ska sluta annars kommer det leda till att vi går skilda vägar, jag har sagt att jag kan dra ner på jobbet men jag kan INTE sluta med det helt för det är inte ekonomiskt försvarbart och då står vi där i skiten om vi varje månad enbart går +-0 och inte kan spara undan till buffert eller semester/nöje etc.