• LinneaLinnet

Är min mamma normal?

Släkten trakasserar min mamma. Mamma får mig att begå grova brott. Styvpappa säger att snuten syr in dig snart.Jag har stulit för ca 11000 kr, försökt förgifta släktingar, trakasserat släktingarr på telefon. Jag har försökt få min mor att gå till polisen. Men det vill hon inte. 

• Svar på tråden Är min mamma normal?
  • Anonym (Violetta)

Men varför är det din plikt att vara hämnerska åt henne?

Be om lgh via soc och låt henne hålla på med skiten själv då olch ta konsekvenserna, det där blir inget bra för dig det fattar du väl?

• Anonym (Nej)

Nej, så långt ifrån normalt som man kan komma. Du lever i en dysfunktionell familj och då är det kanske svårt att veta om det är det enda man vet om. Men du har inga andra referensramar? Kompisar med föräldrar som inte är som din mamma?

• Anonym (Nej)

Nej, så långt ifrån normalt som man kan komma. Du lever i en dysfunktionell familj och då är det kanske svårt att veta om det är det enda man vet om. Men du har inga andra referensramar? Kompisar med föräldrar som inte är som din mamma?

Fly så fort du kan!

• LinneaLinnet
    Anonym (Nej) skrev 2025-08-27 07:55:25 följande:

Fly så fort du kan!

Min bästa väns mamma begravdes för ca 1 mån sedan. En annan vän tog sitt liv för flera år sedan. Jag har ofta funderat på att bryta med min mor. Tråkigt för mina barn bara som älskar sin mormor. Mamma har ändå lyckats hålla mej drogfri i 5 månader nu. 
  • Anonym (Nej)
    LinneaLinnet skrev 2025-08-27 09:03:13 följande:
    Min bästa väns mamma begravdes för ca 1 mån sedan. En annan vän tog sitt liv för flera år sedan. Jag har ofta funderat på att bryta med min mor. Tråkigt för mina barn bara som älskar sin mormor. Mamma har ändå lyckats hålla mej drogfri i 5 månader nu. 

Det var ju lite mer info som inte framgick i rubriken. 

Bara du kan känna och avgöra om en människa ger dig mer smärta än glädje. Väldigt få människor är genomgående onda. Om det onda dock överskrider det goda med marginal, kan det vara tänkvärt att bryta med en människa (oavsett om det är släkt). 

Det bästa vore om du lärde dig säga nej till din mor och bibehålla relationen med enbart de goda sidorna av henne. Sätt hårt mot hårt och säg ifrån?

Svar på tråden Är min mamma normal?