• Anonym (Gashuy)

Ny relation

Hej
    för 1,5 år sedan inleder jag en ny relation med en skylld man. Vi är i samma ålder med två barn från tidigare relationer. På min 50-årsdag var jag utomlands. När jag kom hem berättade han att han och ex fru fick bakslag och hamnade i sängen en natt (just natten då jag fyllde år). Nu har det gått ett år sedan ?händelsen?. Vi har fortsatt ses men jag är fortfarande osäker och otrygg i ?han&jag? relationen. Vet inte vad jag ska göra.. avsluta förhållandet eller försöka göra nått bra av det. 

Kärlek mellan oss finns. Vi trivs vara med varandra. 
    Vad har ni för erfarenheter om någon har varit i liknande situation. 

• Svar på tråden Ny relation
  • Anonym (Fi)

Du har bara två alternativ.

* Stanna i relation. Du har inga garantier för någonting, det kan vara så att ni är ett par resten av livet eller så bedrar han dig igen. Du får bestämma om du tycker det är värt den risken för vad ni har tillsammans. Utan att gå runt och vara misstänksam och bitter hela tiden, du får bestämma dig för om han ska få fler chanser och om han är värd din tillit eller inte.

* Lämna.

• Dexter dot com
    Anonym (Gashuy) skrev 2025-08-28 09:21:09 följande:
    Ny relation

Hej
    för 1,5 år sedan inleder jag en ny relation med en skylld man. Vi är i samma ålder med två barn från tidigare relationer. På min 50-årsdag var jag utomlands. När jag kom hem berättade han att han och ex fru fick bakslag och hamnade i sängen en natt (just natten då jag fyllde år). Nu har det gått ett år sedan ?händelsen?. Vi har fortsatt ses men jag är fortfarande osäker och otrygg i ?han&jag? relationen. Vet inte vad jag ska göra.. avsluta förhållandet eller försöka göra nått bra av det. 

Kärlek mellan oss finns. Vi trivs vara med varandra. 
    Vad har ni för erfarenheter om någon har varit i liknande situation. 

Eftersom du inte kunnat släppa hans otrohet och kunnat gå vidare på ett helt år tycker jag du ska söka hjälp så du kan släppa det om du vill stanna i relationen annars lämnar du relationen.
  • Anonym (Ville)

Vilken klassiker och också ett bitvis på att det oftast är bättre att hålla tyst istället för att döva sitt dåliga samvete. hade han haft förstånd att knipa käft skulle Ni idag ha den relation du vill ha men som du nu kommer att kräva terapi för du skall känns dig trygg i relationen.

• Anonym (Lämna)

Skulle aldrig fortsätta med någon som så tidigt i relationen bedrar. Dessutom med ett ex! Du kommer aldrig kunna känna dig trygg i denna relation.

• Anonym (Tack Ville)

Bra svarat av dig Ville. Ett typexempel här på hur den som varit otrogen vill lätta på sitt samvete och därmed får konsekvenser och belastar sin partner.

Nyttig påminnelse till alla som hävdar i trådar att den som varit otrogen måste berätta allt för att lätta sitt samvete. 

• Anonym (f)
    Anonym (Tack Ville) skrev 2025-08-28 11:13:07 följande:

Bra svarat av dig Ville. Ett typexempel här på hur den som varit otrogen vill lätta på sitt samvete och därmed får konsekvenser och belastar sin partner.

Nyttig påminnelse till alla som hävdar i trådar att den som varit otrogen måste berätta allt för att lätta sitt samvete. 

Inte direkt. Jag hade velat veta och inte stannat i förhållandet hur bra det än är. Det är inget hånglade med kollegan efter 45 år och aldrig igen utan sex...medvetet när vi borde vara som mest kära efter ett halvår.
Svar på tråden Ny relation