• Anonym (Hjälp!!)

Mannen fyller 40!!

Om mindre än en månad fyller mannen 40. Jag behöver snabb hjälp.
    vi har haft ett tufft år som familj då mannen har ocd som vi kämpat med I hemlighet. Det har gjort att vi inte haft sp mycket kontakt med resten av våra familjer. 

men nu fyller han 40. Han vet inte vad han vill göra.
    vi har 3 barn (7,11 och 13). Ingen barnvaktshjälp.

vi bor i Stockholm. Han fyller år på en lördag. Snälla hjälp tips. vi har aldrig gjort saker pga av ocdn så jag är helt vilse.

kom med alla tips snälla.

(vi har fått hjälp och han får hjälp så allt är mycket bättre och vi är öppna med probleme nu).

• Svar på tråden Mannen fyller 40!!
  • Anonym (Mimmi)

Vill du dra ihop en stor tillställning eller något mindre? Kan ni inte bara gå ut och äta hela familjen på något fint ställe?

• Anonym (Hjälp!!)

Jag tror inte jag mäktar med att bjuda in familjen. Både hans och min soda har varit väldigt ohjälpsamma hela det här året och gett oss många tårar.

Jag vet inte vilka resturanger som är bra längre i stockholm. Och kanske är lite okej att ta med 3 barn. 

• Yllop

Gör något som hela familjen kan uppskatta som Skansen, Grönan, Paradox Museum osv.
    Och sedan äta på något trevligt ställe.

• KimLinnefeldt

Det finns ställen med restaurang och rolig utemiljö för vuxna och barn i olika åldrar, bland annat Lida Friluftsgård nära Tullinge. Man kan käka ihop och sen låta barnen leka, klättra och gå balansgång mm utanför huset.

• Zaxika

Kanske göra en trevlig aktivitet ihop?
    På olearys vid globen (avicii arena) finns det bowling, minigolf, Shuffle board.

Annars finns det flera ställen i stan där man kan köra escape room eller kanske laserdome? 

Med familjen är det trevligt att äta på pinchos eller koh phangan (den på södermalm).

Hoppas ni får en trevlig dag tillsammans!

• Alessia

Dagsutflykt med båt till Fjäderholmarna, Stockholms närmsta skärgård. Avgång Strandvägen.Vet inte vad biljett kostar numera. Det finns kafe´och matställen,men jag skulle rekommendera att ta med egen lunchmatsäck och möjligen ta en kaffe och glass på kafé (det är dyrt i skärgården!). Vi gjorde en sådan utflykt  med våra barn för några år sedan vid ett besök i Sthlm. Det var en lyckad utflykt tyckte vi alla.

• Anonym (A)

Boka en hotellnatt i stan. Scandic brukar ha pool så det är roligt för barnen. Ta med en flaska champagne och lite frukt och choklad eller boka till ett sånt paket. Pinchos finns på flera ställen, exv Stureplan om ni bor i city, perfekt för hela familjen att äta middag där. Gå en promenad på Djurgården eller bio? Laserdome eller paintball kan också vara kul för hela familjen.  Skriv ner själva dagsplanen i ett fint födelsedagskort som du slår in och lämnar tillsammans med sång och frukost på sängen. 

• Anonym (Steff)

Ta inte i för mycket. Gör något som blir trevligt för hela familjen. Jag säger också Pinchos, det funkar bra med barn. Lyxig frukost med sång. Vill ni bjuda in någon så bjud på tårtfika med bubbel. 

Svar på tråden Mannen fyller 40!!