• Jess13

Gravid trots negativa tester? Hjälp

Hej allihopa! Jag skulle verkligen behöva lite råd eller egna erfarenheter, jag vet att det bara går att spekulera men skulle kanske hjälpa med lite tips eller liknande. Jag och min man har försökt skaffa barn i ett år nu, nästa vecka ska vi boka tid för utredning. Men till saken, i maj hade jag min sista riktiga mens, (22 maj), prickade in ägglossning och sen började väntan av test och mens vilket aldrig kom, tog tester fram tills 10 juli då ägglossningstest visade positivt och jag kunde acceptera att min mens hoppat över en månad för första gången. Den 15 juli började jag blöda pyttelite och det pågick till den 25 juli, då jag blödde första röda droppen (innan bara rosa och brunt). Förvirrad men tänkte jaha nu börjar mensen och jag blödde väldigt sparsamt i en vecka till. I augusti bestämde jag att vi tar en paus från bebisverkstan då det kanske är min starka längtan efter att bli gravid som spökat upp cykeln, men om det nu faktiskt var mensen som startade när jag började blöda lite rött, så är jag nu på dag 35 och tanken slog mig att det finns ju faktiskt dom som inte testar positivt på tester, och tänk om jag är gravid och kanske till och med att mensen i maj innan den uteblivna faktiskt var min sista. Blir tokig av alla funderingar, det kan ju vara något annat som är på tok men ja.. tänk om. Min mage är extra svullen och jag är extra trött men annars känns allt som vanligt
    Är det någon som har erfarenhet eller tankar? Skulle verkligen uppskatta det! 
  • Svar på tråden Gravid trots negativa tester? Hjälp
Svar på tråden Gravid trots negativa tester? Hjälp