Är det normalt att inte orka med på det här sättet?
Jag inser att jag legat i sängen hela kvällarna denna vecka och inte reflekterat SÅ mycket kring det förens nu.
Jag gör det jag måste och det går bra. Jag jobbar, hämtar från förskolan, leker med barnen, nattar men sedan tar det tvättstopp så fort dom har somnat. Är det så man kan känna som förälder?
Jag inser också att min sambo gör i princip alla hushållssysslor för att jag orkar inte! Jag har slutat handla, laga mat men som tur är ordnar han detta så jag har inte reflekterat så mycket över det heller lasset han får ta.
Jag har haft en väldigt tuff period med anhöriga som är svårt sjuka, småbarnsår med allt vad det innebär etc etc så inte konstigt att man är trött men är det normalt att vara SÅHÄR trött?
Jag märker också att jag fixar arbetet precis som vanligt så även där har jag inte tänkt så mycket mer än att jag hoppar över det sociala helt och hållet. Jag orkar inte delta i konversationer mer än nödvändigt. Lätt till gråt över mycket som pågår just nu men rycker upp mig för det mesta.
Jag tänker ofta när jag ligger här hur jobbigt det ska bli att ta fram kläder imorgon när jag vaknar. Jag hoppar över frukost, ibland lunch. Hungerskänslor kommer kanske mot kvällen. Men allt funkar ju ändå ungefär som vanligt för min sambo gör plötsligt MER och jag tar hand om mitt jobb och barnen som vanligt. Sen ligger jag här!
Kan en stressig period i livet utspela sig såhär? Är det normalt? Är det höstdepression? Kommer det gå över?