• Anonym (Anon)

Att stanna kvar?

Hej, för tre månader sen var min pojkvän (ex just nu) otrogen mot mig. Inte fysiskt, men han hade varit inne på grindr, en dejtingapp för män som gillar män ish, och swipeat på Tinder men enligt honom tagit bort den snabbt för han ?såg ingen intressant?. Han hade vid två separata tillfällen skrivit till sammanlagt 6st män, ingen hade svarat. Jag är själv bisexuell och vet om att han är det också, fast han inte känner något emotionellt för män, bara sexuellt. Jag fick reda på det för en månad sedan och har svårt att reda ut mina känslor kring vad jag vill för framtiden med honom. Jag går från att känna att jag inte vill alls, till att jag vill försöka. Han har haft samma mönster i tidigare relationer och har problem med att ljuga som han nu går i terapi för. Utöver de problemen har våran relation varit perfekt, vi är extremt kompatibla på alla plan och jag har aldrig mått så bra i hela mitt liv. 

vi har bara träffats i ett år och varit tillsammans ca 5 månader. Så detta hände alltså två månader in i relationen. 

Jag förstår att detta kan vara extremt svartvitt för vissa människor, men jag är inte så intresserad av att folk bara säger ?lämna honom?. Vill gärna höra från folk som stannade, eller kanske folk som har försökt och varför det till slut inte gick mer? Det är en extremt komplex situation för mig både emotionellt kring honom men också kring mig själv. Snälla ta lite hänsyn ????

• Svar på tråden Att stanna kvar?
  • Tecum

Om du inte är säker på att du vill lämna honom ska du inte göra det utan försöka igen. Efter en tid känner du då om du kan förlåta honom eller ej. Att han går i terapi är positivt. Och om du ska klara din del måste du förlåta honom på allvar och inte älta det som hänt.

Man kan aldrig lita 100% på en annan människa! Och även om du får en ny vän kan du aldrig veta säkert. Det ingår liksom i relationer att man kan bli sviken.

• Anonym (Apppaa)

Så länge han inte varit fysisk otrogen och du har fina känslor för honom, stanna och tills du träffar någon annan. Svårt att veta i förväg hur känslor utvecklads. 

lycka till med ditt beslut! 

Svar på tråden Att stanna kvar?