• Anonym (tl)

Alla är bättre än mig

Det är dem.
    Folk är snyggare än mig. 
    Är bättre människor än mig.
    Är mer framgångsrikare än mig.

I have nothing to show for myself. 

:(

• Svar på tråden Alla är bättre än mig
  • Trent

Du verkar rätt bra på att tycka synd om dig själv? Men det kanske är någon som är bättre på det med.

• Anonym (tl)
    Trent skrev 2025-08-29 21:48:40 följande:

Du verkar rätt bra på att tycka synd om dig själv? Men det kanske är någon som är bättre på det med.

Handlar inte omj det överhuvudtaget. 
  • Anonym (En fråga)

Der är inte helt klart för mig varför alla andra skulle vara bättre än dig. Vad definierar du som en bättre människa? 

• Anonym (Nej)

Vad är bra och vad är dåligt. Vad jämför du dig med? 

Om jag tex jämför mig själv med Taylor Swift så ja, då är hon snyggare och mer framgångsrik. Bättre människa? Beror ju på, jag försöker vara bra och empatisk och göra rätt. Gör jag fel ibland, ja. Är jag fördomsfull ibland, ja. Men jag tror ändå jag behandlar andra rätt hyggligt.

Så vad jämför du dig med, varför är de bättre och varför tycker du att du är dålig? 

• Anonym (En fråga)
    Anonym (Nej) skrev 2025-08-29 22:02:35 följande:

Vad är bra och vad är dåligt. Vad jämför du dig med? 

Om jag tex jämför mig själv med Taylor Swift så ja, då är hon snyggare och mer framgångsrik. Bättre människa? Beror ju på, jag försöker vara bra och empatisk och göra rätt. Gör jag fel ibland, ja. Är jag fördomsfull ibland, ja. Men jag tror ändå jag behandlar andra rätt hyggligt.

Så vad jämför du dig med, varför är de bättre och varför tycker du att du är dålig? 

Man ska aldrig jämföra sig med andra människor. Det kan dessutom vara riktigt farligt för ens självkänsla att jämföra sig med kändisar som Taylor Swift. Hon har ett helt team som jobbar med hennes image utåt. Imagen säger ganska lite om hur hon verkligen är. Oavsett image är hon en fantastisk poet/låtskrivare men hennes image säger noll om hon är en bra människa. Hennes team kommer göra allt för att hon ska framstå som en bra människa enligt nuvarande norm (hey, de får betalt för detta).

I ditt liv finns bara en person som kan avgöra och bedömma om en annan människa är bra. Denna person är du.

Jämför aldrig sätt din egen standard! 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (En fråga) skrev 2025-08-29 22:34:09 följande:
    Man ska aldrig jämföra sig med andra människor. Det kan dessutom vara riktigt farligt för ens självkänsla att jämföra sig med kändisar som Taylor Swift. Hon har ett helt team som jobbar med hennes image utåt. Imagen säger ganska lite om hur hon verkligen är. Oavsett image är hon en fantastisk poet/låtskrivare men hennes image säger noll om hon är en bra människa. Hennes team kommer göra allt för att hon ska framstå som en bra människa enligt nuvarande norm (hey, de får betalt för detta).

I ditt liv finns bara en person som kan avgöra och bedömma om en annan människa är bra. Denna person är du.

Jämför aldrig sätt din egen standard! 
    Ja alltså, det var en retoriskt fråga till ts. Vad jämför sig hen med? Är Taylor Swift mer framgångsrik än mig, ja. Är jag olycklig för det, nej. För jag jämför inte mitt liv med hennes. Frågan är vad TS jämför sig med? Varför hen känner sig mindre värd än andra. 
  • Kirenaj68
    Anonym (tl) skrev 2025-08-29 21:43:58 följande:
    Alla är bättre än mig

Det är dem.
    Folk är snyggare än mig. 
    Är bättre människor än mig.
    Är mer framgångsrikare än mig.

I have nothing to show for myself. 

:(

Tycker du att det ligger till så är det väl så då.
  • Anonym (Eira)

Samma här. Jag är ful, fet, fattig, funktionshindrad och lätt förtvivlad. 

Det enda som finns att göra är att låtsas må bra så man inte ligger andra till last. 

• Anonym (Enkelt)

Men måste du rädda världen för att duga då?

Man är bara här på jorden en kort stund, och då får man göra sig så lycklig man kan utan att skada andra. Gör man någon glad eller hittar på något bra är det bonus.

Det var allt.

Svar på tråden Alla är bättre än mig