• Sungam75

Hur förbereda för sig för att ha lite mer avancerade sex som BDSM typ

Jag och Fru håller på att utveckla oss inom BDSM. Så jag undrar hur ni gör när ni ska ha en BDSM session och även sex med lite mer hjälpmedel. Vi har allt gömt i lådor och skåp. För att tonåringen inte ska hitta. Det känns lite konstigt hålla på att rota fram allt när det blir barnfritt. Sen kan ju en granne komma och ta ett glas vin eller någon öl. Har ett St Andrews kors som jag har byggt själv. Och det ligger gömt i garaget. Så det skulle bli en jobbig situation om man möter granne när jag bär på korset. Har tyvärr inte nå rum över till att göra ett lekrum. Hjälps ni åt att ta på er underkläder/outfit. Vem lägger fram sexhjälmedel och andra prylarna?

• Svar på tråden Hur förbereda för sig för att ha lite mer avancerade sex som BDSM typ
  • Anonym (En annan man)
    Sungam75 skrev 2025-08-30 09:19:15 följande:
    Hur förbereda för sig för att ha lite mer avancerade sex som BDSM typ

Jag och Fru håller på att utveckla oss inom BDSM. Så jag undrar hur ni gör när ni ska ha en BDSM session och även sex med lite mer hjälpmedel. Vi har allt gömt i lådor och skåp. För att tonåringen inte ska hitta. Det känns lite konstigt hålla på att rota fram allt när det blir barnfritt. Sen kan ju en granne komma och ta ett glas vin eller någon öl. Har ett St Andrews kors som jag har byggt själv. Och det ligger gömt i garaget. Så det skulle bli en jobbig situation om man möter granne när jag bär på korset. Har tyvärr inte nå rum över till att göra ett lekrum. Hjälps ni åt att ta på er underkläder/outfit. Vem lägger fram sexhjälmedel och andra prylarna?

Kläder hjälps vi inte åt med men "halsbandet" eller banden runt fot och handleder är en del av leken för oss.
    Vi har nästan allt samlat i en låda ståendes i garderoben i sovrummet. Det gör det smidigt när vi bara kryddar vanligt sex men även enklast när vi har en mer avancerad stund. Då brukar vi vara på min frus hemmakontor. Vi har inget kors men det finns några extra kraftiga krokar i taket som officiellt är till för taklampor (i viktklassen Volvo 740).
    Det händer att hon får lägga fram det som ska finnas på menyn som en del i scenen eller att hon gjort det i förväg. Annars plockar jag efter eget tycke (och samtycke!) ur lådan medan vi håller på när det är lite mer spontant.
  • Sungam75
    Anonym (En annan man) skrev 2025-08-30 12:27:04 följande:
    Kläder hjälps vi inte åt med men "halsbandet" eller banden runt fot och handleder är en del av leken för oss.
    Vi har nästan allt samlat i en låda ståendes i garderoben i sovrummet. Det gör det smidigt när vi bara kryddar vanligt sex men även enklast när vi har en mer avancerad stund. Då brukar vi vara på min frus hemmakontor. Vi har inget kors men det finns några extra kraftiga krokar i taket som officiellt är till för taklampor (i viktklassen Volvo 740).
    Det händer att hon får lägga fram det som ska finnas på menyn som en del i scenen eller att hon gjort det i förväg. Annars plockar jag efter eget tycke (och samtycke!) ur lådan medan vi håller på när det är lite mer spontant.
    Lite så gör vi också. Det är jag som köper det mesta. Och Frun gillar att jag gör det. Så när det är nytt så testar vi det.  Men sedan så blir det bara liggandes.
  • Anonym (Bert)

Det är jag som står för i stort sett alla initiativ. Har introducerat hennes sexleksaker, spegel i sovrummet, mina egna leksaker, glidmedel, erotiska noveller, porrfilm (som hon ratar), smisk och bondage vilket hon accepterar eller möjligen njuter lite av.

Jag har efter många år tillsammans förlikat mig med att det är jag som tar initativen. Det ger mig rollen som dominerande, vilket jag trivs ganska bra med. Men lite mer äventyrlighet från henne vore trevligt...

• Sungam75
    Anonym (Bert) skrev 2025-08-31 13:38:17 följande:

Det är jag som står för i stort sett alla initiativ. Har introducerat hennes sexleksaker, spegel i sovrummet, mina egna leksaker, glidmedel, erotiska noveller, porrfilm (som hon ratar), smisk och bondage vilket hon accepterar eller möjligen njuter lite av.

Jag har efter många år tillsammans förlikat mig med att det är jag som tar initativen. Det ger mig rollen som dominerande, vilket jag trivs ganska bra med. Men lite mer äventyrlighet från henne vore trevligt...

Det jag som är undergiven och Frun är dominant. Men det är så att vi båda är nybörjare på BDSM. Så det skulle bara för henne att typ knäppa med fingrarna eller någon annan signal. Jag har sagt att det är bara att ta fram ett halsband till mig. Då vet jag att det är starten. Så kan jag bara försöka att göra det bästa med att rigga med allt. Men vi kommer nog dit någon gång. 
  • Anonym (Mull)

Jo du, jag brukar tänka lite som när jag ska bygga ihop en ny maskin eller dra igång ett bygge hemma i verkstan. Man vill ju inte börja med att leta efter muttrar och skiftnycklar i en timme, då är det roliga nästan borta innan det ens hunnit börja. Så ett tips är att ha en egen liten låda eller väska där ni samlar det ni använder mest. Då kan man bara lyfta fram den när tillfället ges, och lika lätt stoppa undan igen.

Korset i garaget, ja det känner jag igen från mina egna projekt. Jag hade nog sett till att göra det lite mer ?mekvänligt?, kanske dela upp det i sektioner eller bygga gångjärn så det går att fälla ihop. Då slipper du gå genom kvarteret som om du var på väg till kyrkan med en jättestor träställning på axeln.

Och sen själva förberedelserna, det behöver inte vara ett tråkigt moment. Tvärtom kan det bli som att värma upp motorn innan man kör iväg. Att hjälpas åt att plocka fram grejer, klä på eller spänna fast gör ju att ni kommer in i rätt stämning redan innan det roliga drar igång. Då blir hela processen en del av nöjet, ungefär som att höra maskinen börja puttra när man fått ihop alla delar på rätt plats.

Svar på tråden Hur förbereda för sig för att ha lite mer avancerade sex som BDSM typ