• Basia

37 och fyra missfall på 11 månader

Har någon som är 37 eller ändra också haft återkommande missfall på kort tid men där det ändå har gått bra sen? vad har ni gjort? Har ni fått hjälp? Behöver få lite solskenshistorier när jag nu går igenom missfall 4 på 11 månader. Har ett barn på 4,5 år sedan tidigare och ett till missfall innan den graviditeten. Så alltsom allt 5 missfall de senaste 6 åren och 4 det senaste året. 

• Svar på tråden 37 och fyra missfall på 11 månader
  • Anonym (Soja)

Har du testat ta tillskott av selen?

• Basia
    Anonym (Soja) skrev 2025-08-31 15:38:36 följande:

Har du testat ta tillskott av selen?

Nej, det har jag inte. Men när jag läser på symtom på brist så stämmer det väldigt bra in på mig. Kan testa med tillskott eller be om att få testa hur jag ligger till. Tack för att du skrev!
  • Anonym (Regnbågis)

Jag är 39, precis förlorat min tredje graviditet sedan oktober förra året. Så tufft. Gått ganska långt ändå innan det uppdagats så jag är så less på att vara gravid fram tills man precis ska få kunna slappna av och då skiter det sig 😔 

Jag tar massa olika tillskott för att boosta äggkvaliten, försöker hålla blodsockret bra, träna lagom, äta bra osv. 

Jag verkar bli gravid lätt men misstänker att äggen är av sämre kvalité pga åldern. Var 38 när vi började. Så jag hoppas det ska gå vägen nästa gång. 

• Olsdotter
    Basia skrev 2025-08-31 15:28:47 följande:
    37 och fyra missfall på 11 månader

Har någon som är 37 eller ändra också haft återkommande missfall på kort tid men där det ändå har gått bra sen? vad har ni gjort? Har ni fått hjälp? Behöver få lite solskenshistorier när jag nu går igenom missfall 4 på 11 månader. Har ett barn på 4,5 år sedan tidigare och ett till missfall innan den graviditeten. Så alltsom allt 5 missfall de senaste 6 åren och 4 det senaste året. 

Ja

Kollat sköldkörteln? Vanligt att den börjar svaja i din ålder och kan orsaka missfall.
Svar på tråden 37 och fyra missfall på 11 månader