Inlägg från: Anonym (khg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (khg)

Nån som valt att inte gå till bvc?

Anonym (Anonym) skrev 2025-09-01 10:00:21 följande:
    Ja jag kände mest att inskrivningssamtalet var onödigt men man kan väl gå längre fram och byta bm ifall det känns helt fel antar jag. Tack för info. 
    Rätt konstigt att du använder ett lite "onödigt" besök (ja inskrivningen är inte det mest intressanta eller viktigaste besöket) som grund för att på riktigt fundera på att skippa vård under nästkommande graviditet. Du behöver inte skriva in dig sekunden då du plussar men att ha koll på mamman och barnet under graviditeten är viktigt... förstår du inte det?
  • Anonym (khg)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-01 13:43:25 följande:
    Jag har ett möte inbokat nu. Ville mest höra folks olika erfarenheter 
    Vilket är toppen! Men du startade fortfarande tråden för mindre än 15 h sedan med en märklig frågeställning...
  • Anonym (khg)
    Anonym (JJ) skrev 2025-09-01 15:28:29 följande:
    Nej precis , man blir inte utredd av socialen innan barnet är fött om det inte skulle vara så att man utsätter barnet i magen för enorma risker t.ex svårt missbruk. Nu pratar vi inte någon som tar några glas vin ibland utan ttyp skjuter horse. Har en nära släkting som har jobbat med sånt. Att utebli från MVC-besök räcker inte. 

Struntar man i BVC däremot finns det nog risk för att man blir socanmäld , kan jag tänka mig iallafall. Och som du säger vill de nog alltid göra hembesök. Ser ut som att TS menar MVC fast hon skriver BVC? 
    Eh. Att dricka alkohol oavsett mängd under graviditet får varningsklockorna att ringa hos MVC. 
Svar på tråden Nån som valt att inte gå till bvc?