Anonym (Grabb) skrev 2025-09-02 09:11:00 följande:
Nu framkommer det inte hur länge ditt ex varit ditt ex...
men så fortsätter du din historia och då framträder ju bilden av att ditt ex verkar vara "snabb" med att gå vidare, att skaffa någon ny, t o m skaffa fler barn...
Tror det absolut bästa, både för dig, och för dina barn (din relation till barnen), är att du släpper taget om ditt ex. Lägg ingen energi på att tro att du kan få han att ändra sig (i att inte snabbt bli sambo igen!).
Rent sakligt, så är ni inte längre ett par. Ni har inget ansvar i sak mot varandra, utan ett ansvar mot era gemensamma barn. Ni är medföräldrar. Du kan, får, ta ditt ansvar. Ditt ex får ta sitt ansvar (efter förmåga...).
Rent känslomässigt, absolut, jag förstår, det gör nog "alla". Men fokusera på dig själv och din relation till dina barn. Det kommer vara det bästa för dig och för barnen. Ta inga strider som du ändå inte kommer att vinna... den tiden är förbi...
Tack för ditt svar!
Jag försöker att inte "bry" mig och lägga fokus på oss, mig och barnen.
Men ibland är det svårt då jag är orolig för hur barnen ska må hos dom. Och för att jag har på känn att det kommer bli rörigt och ännu ett uppbrott.
Men inte mitt problem egentligen
Han har vid tidigare tillfälle sagt att han tycker denna tjej är knepig när hon var tillsammans med sitt X, som han känner. Så därför tror jag inte riktigt på att det är äkta kärlek...
Aja..Tack i alla fall för dina ord