Sötsug!!!? Gravid i första trimestern
En fråga: Låter du dig själv äta vad du anser onyttigt ibland eller är du för strikt? Lite chips, en stor pommesportion eller en tårtbit är inte farligt.
En fråga: Låter du dig själv äta vad du anser onyttigt ibland eller är du för strikt? Lite chips, en stor pommesportion eller en tårtbit är inte farligt.
Du kan ibland dricka något som inte är zero? Ska det vara... ohälsosamt att ibland dricka något som är gott trots socker? Så pass att du behöver poängtera det? Låter jobbigt.. Lite choklad eller mycket ibland är inte farligt.
Jag drack också söt dryck och åt glass igår, jag oroar mig inte och hade inte gjort det om jag vore gravid.
Jag förstår men det låter inte som att du ens är uppe i några" större godsaker."
Försök vara lugn och äta ordentligt med vanlig mat men att vara strikt kan ställa till problem, om du kommer ha problem med t.ex illamående är det bättre att du äter vad du får ser, oavsett om det är kex eller kvarg. Det ordnar sig. Om beteendet verkligen blir hetsätningslikt kan du prata med vården men nu tror jag du måste försöka vara snäll mot dig själv. Din kropp gör ett jobb nu.